تاریخ: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۱۴
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۲۸۵۳۹۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
طیب‌نیا:

ارزش جایگزینی فولاد مبارکه حداقل ۳ برابر ارزش بازار فعلی آن در بورس است

‌می‌متالز - دکتر محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار داشت: سرمایه‌گذاری‌های بزرگی که فولاد مبارکه در دست اجرا یا در برنامه دارد، نویدبخش رشد سودآوری آن در آینده است. سهام فولاد مبارکه در بورس با P/E حدود ۳ و حتی بعضی اوقات کمتر از ۳ در حال معامله است و این فرصت بزرگی برای سرمایه‌گذارانی است که نگاه بلندمدت دارند. ارزش جایگزینی مجموعه‌ای مثل فولاد مبارکه، حداقل سه برابر ارزش بازار آن در بورس است.

به گزارش می‌متالز، طیب‌نیا گفت: در حوزه‌های گلوگاهی نظیر حمل و نقل، برق، آب و گاز که صنایع با چالش‌هایی مواجه شده‌اند و همین‌طور تولید محصولات جدید و با ارزش‌افزوده بالا، فولاد مبارکه سرمایه‌گذاری‌های بزرگی انجام داده که این سرمایه‌گذاری‌ها و طرح‌های توسعه، ضامن حفظ و رشد سودآوری فولاد مبارکه خواهد بود. در حوزه محصولات جدید باید گفت که فولاد مبارکه به تولید محصولاتی ورود می‌کند که غالباً در منطقه رقیبی ندارد.

وی ادامه داد: در مجموع، فولاد مبارکه در حال گسترش جدی سبد سرمایه‌گذاری‌های خود است. مطالعات فولاد مبارکه برای سرمایه‌گذاری در حوزه گاز در حال انجام است و امیدواریم در سال آینده بتوانیم در مخازن گازی کشور سرمایه‌گذاری کنیم.

رشد از طریق توسعه هدفمند

مدیرعامل فولاد مبارکه تأکید کرد: روند رشد شرکت‌ها مستلزم توسعه‌های هدفمند است. توسعه‌های گروه فولاد مبارکه همانطور که به مواردی از آن اشاره کردیم در حوزه زیرساخت مثل برق، گاز، و پروژه‌های بزرگ انتقال آب جهت حفظ پایداری تولید در دستور کار قرار گرفته و الحمدالله با سرعت و قدرت در حال انجام است.

وی افزود: از سویی دیگر ما برای تولید محصولات جدید و در حقیقت اضافه کردن سبد محصولات خود و نیز ایجاد ارزش افزوده بالاتر در سبد محصولات خود نیز پروژه‌های بسیار ارزشمندی داریم که تولید فولاد زنگ‌نزن، فولاد الکتریکی و فولاد API بخشی از این محصولات جدید است. پروژه نورد گرم ۲، نورد سرد جدید و خط تولید ورق‌های رنگی را داریم و از آن طرف برنامه‌های توسعه‌ای نیز در سایر نقاط کشور و شرکت‌های زیر مجموعه در هرمزگان، کاشان، چهارمحال و بختیاری، و سنگان در بالادست زنجیره و در محدوده‌های اکتشافی و معادن فعال، در دستور کار داریم. مجموعه‌ی این توسعه‌ها با هدف اصلی پایداری در تولید و رشد سودآوری است.

محمدیاسر طیب‌نیا خاطرنشان ساخت: نگاه ما نگاه صنعت سبز بودن و الگو بودن در حوزه محیط زیست است. در حقیقت هدف اصلی ما این است که هم خودکفایی کشور را در حوزه محصولات فولادی و هم پایداری سودآوری را برای سهامداران رقم بزنیم.

منبع: تجارت گردان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده