تاریخ: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۲۸
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۲۸۵۴۰۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
واکنش فعالان به تشکیل فدراسیون آهن و فولاد؛

فدراسیون یا شورا با هم فرقی ندارند

‌می‌متالز - یک فعال صنعت فولاد در واکنش به جایگزینی فدراسیون آهن و فولاد به جای شورای آهن و فولاد، نگاه ملی به صنعت فولاد را بدون در نظر گرفتن منافع صنفی و بخشی، راهگشای توسعه صنعت فولاد دانست.

نگاه ملی به صنعت فولاد را می‌خواهیم

به گزارش می‌متالز، جهاندار شکری با اشاره به جایگزینی فدراسیون آهن و فولاد به جای شورای آهن و فولاد اظهارداشت: من درباره فدراسیون آهن و فولاد یا شورای آهن و فولاد نظر خاصی ندارم، اما معتقدم باز شدن راه صنعت فولاد و توسعه این صنعت فقط با هماهنگی و اتحاد تمام اعضای زنجیره فولاد میسر و ممکن خواهد بود.

وی با بیان اینکه اتحاد تمام زنجیره فولاد با یکدیگر بسیار مهم است، گفت: اعضای این زنجیره باید بدون در نظر گرفتن منافع شخصی و صنفی، هر بخش از زنجیره در مدتی مشخص مثلا ۶ ماه با هر نام و عنوانی دست به دست هم بدهند و به تمامیت صنعت فولاد کلی نگاه داشته باشند تا بتوانند صنعت را از بحران فعلی خارج کنند.

مدیرعامل ذوب‌ آهن بیستون کرمانشاه، همراهی و هماهنگی زنجیره فولاد برای نجات این صنعت را ضروری خواند و تصریح کرد: خود زنجیره باید در نجات صنعت فولاد تلاش کند تا از شرایط موجود که برخی سیستم‌های نظارتی و کنترلی از اختلاف نظر و درگیری بین زنجیره و اعضای زنجیره بهره برداری می‌کنند، خارج شوند.

شکری با بیان اینکه هیچ تعصب و نظری درباره فدراسیون یا شورا ندارد، گفت: باید به صنعت فولاد ایران در یک مدت زمان مشخص ملی و بدون در نظر گرفتن منافع صنفی و بخشی نگاه کرد؛ هر چند در حال حاضر اغلب فولادسازان آمادگی کامل دارند نگاه ملی به موضوع داشته باشند تا بحران فعلی صنعت فروکش کند و فولاد به رشد و توسعه برسد.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده