تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۷
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۲۸۹۶۸۹
سرویس خبر : متالورژی و مواد
مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران تشریح کرد؛

رکورد میزان فروش محصولات شرکت فرآورده‌های نسوز شکست

‌می‌متالز - «شرکت فرآورده‌های نسوز ایران، بزرگ‌ترین تولیدکننده نسوز همه صنایع و گروه‌های مختلف از جمله فولاد، سیمان، پالایشگاه، پتروشیمی، قند و... که نیاز بازار است می‌باشد که البته در این راستا فقط آجر‌های نسوز که برای سطح شیشه بوده و مصرف محدود دارد را تولید نمی‌کند.»

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران در یک نشست خبری این مطلب را بیان کرد و گفت: ما در شرکت فرآورده‌های نسوز ایران با تولید ۵۴ هزار تن نسوز در سال بیشترین تولید را در سال‌های اخیر داشته و سعی داریم این میزان در سال جاری به ۵۷ هزار تن در سال برسد که این می‌تواند بیشترین سقف تولید در سال‌های اخیر نیز به شمار آید.

علی تدّین افزود: برای تولید بیش از ۵۷ هزار تنی نسوز در سال، ما تقریباً در تمام بخش‌ها، افزایش تولید داشته و هفت پروژه را در قالب یک مجموعه به اجرا درآوردیم. وی خاطرنشان کرد: همه پروژه‌هایی که تعریف شده بود امروز در حال فعالیت و کار بوده و همین موضوع نیز باعث شد فروش ما از ۵۰۰ میلیارد تومان، در سال ۹۹ به ۸۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ برسد و امید است تا پایان سال جاری به هزار میلیارد تومان رسیده و حتی از این میزان فروش عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران این را هم گفت که: میزان فروش محصولات نسوز این شرکت در آذرماه سال جاری برای اولین بار به ۱۰۴ میلیارد تومان رسید که این خود یک رکورد در شرکت فرآورده‌های نسوز ایران در طول مدت فعالیت کاری آن به شمار می‌رود و دلیل اصلی این امر، تغییر ترکیب فروش و میزان افزایش تولید است.

تدّین همچنین میزان فروش در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ در شرکت فرآورده‌های نسوز ایران را ۷۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران می‌گوید: نقطه قوت فعالیت شرکت فرآورده‌های نسوز ایران براساس نیاز بازار و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز و ارائه محصولات باکیفیت استاندارد است.

وی اظهار داشت: ما در شرکت فرآورده‌های نسوز ایران، در زمینه صادرات کار کرده‌ایم در حالی که در سال ۹۹، براساس سیاست‌های اتخاذشده و عدم تولید، صادرات نداشته‌ایم، اما در سال ۱۴۰۰، با تأمین بازار داخلی، حدود چهار میلیارد تومان صادرات داشته و در سال ۱۴۰۱ باتوجه به بهبود بازار داخل، توانستیم ۴۵ میلیارد تومان معادل ۶ درصد فروش، صادرات به چهار کشور داشته باشیم.

تدیّن گفت: اجرای هفت پروژه در قالب یک مجموعه کامل خط تولید آجر شامل آماده‌سازی، شکل‌دهی، پرس توزیع میکسر و کوره، باعث شده در وسط شرکت فرآورده‌های نسوز ایران یک شرکت دیگر نسوز ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران با بیان اینکه با اجرای این هفت پروژه، در دو سال اخیر ۶۵ میلیارد تومان صرفه‌جویی ارزی صورت پذیرفت گفت: مهمتر از احداث این پروژه‌ها، افزایش تولید در مجموعه بوده است. این درحالی است که آجر‌های تولیدشده در شرکت فرآورده‌های نسوز ایران بسیار باکیفیت بوده و باتوجه به شرایط در کوره‌ها تا ۳۰ ماه هم کار می‌کند.

تدیّن در تشریح پروژه‌های انجام‌شده و در حال انجام که در قالب یک مجموعه در شرکت فرآورده‌های نسوز به انجام رسید گفت: نتیجه اجرای سه پروژه در داخل شرکت فرآورده‌های نسوز افزایش فروش بود. یک پروژه در نهاوند همدان بود که طی یک سال انجام شد و پنج ماه است که به تولید رسیده و فروش دارد که سریع‌ترین پروژه بود که در پنجم خردادماه افتتاح شد. همچنین یک پروژه برای تولید مواد اولیه، یک ماه پیش به اتمام رسید که در آن دو هزار تن تجهیزات به کار گرفته شد و امروز به اتمام رسیده، ولی به دلیل محدودیت گاز روشن نیست که این پروژه در ناحیه صنعتی جمبزه انجام شد. از دیگر سو سه دستگاه پرس که سال‌های بسیار زیادی بین ۱۷ تا ۲۳ سال از کار افتاده بود را با انجام تغییر سیستم و تعویض آن با سیستم مدرن، نوسازی کردیم. ضمناً کوره‌ای که هفت سال راکد بود را تعویض و ساخته و در نتیجه آن یک خط کامل ۱۰ هزار تنی ایجاد و یک خط تولید میکسر را هم بومی‌سازی کردیم و به نتیجه رساندیم.

وی از مهندسی معکوس تلاشگران شرکت دانش‌بنیان برای اولین بار در زمینه دستگاه آسیاب خبر داد و گفت: این امر منجر به افزایش ظرفیت ۲۰ هزارتنی در سال شد.

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران به فعالیت‌های بخش توسعه و تحقیقات در اجرای این شرکت هم پرداخت و گفت: با انجام تحقیقات، محصولات جدیدی در شرکت تولید شد، تحقیق در زمینه فرمولاسیون از وابستگی محصولات کاست. مجموعه نیاز‌های ذوب‌آهن و فولادمبارکه با اجرای تولید آجر کوره بلند تحقق یافت و اگر امروز صنعت فولاد سرپاست شرکت نسوز ایران سهم ۴۰ درصدی دارد که باید به این امر توجه شود و اگر شرکت فرآورده‌های نسوز ایران نبود کوره بلند شماره ۳ ذوب‌آهن هیچ وقت به کار نمی‌افتد؛ بنابراین باید روی تحقیقات سرمایه‌گذاری کرد و از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت شود.

تدیّن شرکت فرآورده‌های نسوز ایران را چهارمین تولیدکننده آجر نسوز برای یک گروه متحول در جهان دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی آن است که ما برنامه‌ریزی و استراتژی صنعتی برای تولید مواد اولیه و بومی‌سازی محصولات خارجی داشته باشیم.

وی نسوز را صنعت بسیار پیچیده و استراتژیک و دارای دانش فنی بسیار بالا خواند و در بیان مشکلات شرکت فرآورده‌های نسوز ایران گفت: بروکراسی و عدم ثبات قیمت ارز از مشکلات ماست که البته ما باید خودمان کار خود را انجام دهیم که این می‌تواند آینده کشور را رقم زند.

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران در زمینه تحریم هم گفت: تحریم برای شرکت فرآورده‌های نسوز ایران هم تأثیرات منفی و هم مثبت داشته، چرا که فشار تحریم موجب شد تا فرصت و تهدید برای ما ایجاد شود، اما معتقدم با اصلاح بورکراسی و ارز، ۸۰ درصد مشکلات صنعت ما در شرکت فرآورده‌های نسوز ایران برطرف خواهد شد که فرصت به حساب آمده و ۲۰ درصد دیگر تهدیدهاست.

تدیّن گفت: در شرکت فرآورده‌های نسوز ایران بعد از اجرای پروژه‌های مختلف ۱۳۰ نفر به کار مشغول شده و مجموع نیرو‌های ما به ۵۲۸ نفر رسیده است که نشان می‌دهد اشتغالزایی خوبی ایجاد شده است.

منبع: روزنامه نصف جهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده