تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۶
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۲۹۴۵۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه

صادرات بیش از ۳۵۶ هزار تُن کالا از گمرک دوغارون به افغانستان

‌می‌متالز - بیش از ۳۵۶ هزار تُن کالا از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه از گمرک دوغارون به افغانستان صادر شد ه است.

به گزارش می‌متالز، فرماندار تایباد ارزش دلاری این میزان کالای صادر شده را ۱۱۴ صادرات بیش از ۳۵۶ هزار تُن کالا از گمرک دوغارون به افغانستانمیلیون و ۲۴۳ هزار و ۴۸۹ دلار اعلام کرد.

دونده افزود: در همین بازه زمانی، ۴۵۹ هزار و ۴۵۵ تن انواع کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۸۸ میلیون ۱۵۸ هزار دلار ازگمرک دوغارون به خارج از کشور ترانزیت شد.

فرماندار تایباد انواع مصالح ساختمانی، میلگرد، بنزین و گاز مایع را از مهم‌ترین اقلام صادراتی به افغانستان اعلام کرد و افزود: گمرک دوغارون دروازه طلایی برای تجارت و ترانزیت کالا و یکی از پرترددترین معبر‌های زمینی کشور در بخش کالا و مسافر است.

دونده افزود: هرات یکی از مهمترین بازار‌های کشور افغانستان است که با نقطه صفر مرزی و گمرک مرزی دوغارون ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح جامع پایانه مرزی دوغارون گفت: طرح جامع پایانه مرزی دوغارون یکی از مهمترین طرح‌های ملی کشور است که برای بهره برداری نهایی آن بیش از ۲۰۸ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که نقش زیادی در ساماندهی این کانون اقتصادی شرق کشور دارد.

گمرک دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان، یکی از پنج گمرک برتر اقتصادی کشور است.

بیشترین حجم کار این گمرک، ترانزیت کالا از طریق بندرعباس است، کالا‌های بازرگانان افغانستانی، پاکستانی و گاه هندی و دیگر ملل همسایه افغانستان از طریق کشور‌های حوزه خلیج فارس به گمرک‌های بندرعباس و بندر لنگه منتقل و از آنجا به گذرگاه رسمی دوغارون ترانزیت می‌شود.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده