تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۰۵
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۲۹۵۶۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان از گمرک دوغارون دیدن کرد

‌می‌متالز - وزیر صنعت و تجارت افغانستان در بازدید از گمرک دوغارون هدف از این سفر را استفاده از تجارب و برنامه‌های کشور ایران اعلام کرد.

به گزارش می‌متالز، وزیر صنعت و تجارت افغانستان صبح امروز همراه با هیئتی اقتصادی وارد مرز بین المللی دوغارون شد.

مولوی نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت افغانستان در صدر هیئتی اقتصادی، با ورود به مرز بین المللی دوغارون، با استاندار خراسان رضوی دیدار کرد.

بازدید از دستگاه‌های اقتصادی مرز دوغارون شامل بازارچه مرزی، گمرک دوغارون، منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، پایانه مرزی دوغارون از برنامه‌های این سفر یک روزه است.

وی همچنین از پایانه‌های مسافربری، گمرک، مخازن سوخت و انبار سوله‌ها در منطقه ویژه اقتصادی و امکانات و تجهیزات مستقر در مرز دوغارون بازدید کرد.

نورالدین عزیزی در جلسه فرصت‌های اقتصادی دو کشور ایران و افغانستان با حضور استاندار خراسان رضوی گفت: گمرک دوغارون - اسلام قلعه یک مرز تاریخی و تجاری بین دو کشور ایران و افغانستان است.

وی افزود: افغانستان چهارراه ترانزیت آسیای میانه است و راه‌هایی که ما با کشور‌های دیگر نظیر تاجیکستان و چین داریم، نزدیک‌ترین مسیر‌ها به ایران است.

عزیزی گفت: افغانستان آماده سرمایه گذاری است و هدف از این سفر استفاده از تجارب و برنامه‌های کشور ایران است.

وزیر صنعت و تجارت افغانستان با انتقاد از عدم ظرفیت‌های مرز دوغارون، گفت: باید در اسرع وقت این مرز ۲۴ ساعته شود.

همچنین استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: در ۱۱ ماهه امسال تردد ناوگان ایرانی سی هزار و ۴۴۶ دستگاه و خودرو افغانستانی ۸۸ هزار و ۱۴۵ دستگاه بوده است، همچنین ۱۱۰۰ دستگاه از دیگر کشور‌ها بوده است.

دوغارون در ۱۸ کیلومتری تایباد و مرکز این شهرستان ۱۲۰ هزار نفری نیز در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده