تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۴۰
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۳۰۰۵۲۸
سرویس خبر : متالورژی و مواد

ایجاد رشته مهندسی مواد گرایش سرامیک در بزرگترین دانشگاه دیار سفال و سرامیک

‌می‌متالز - رئیس دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه سمنان از ایجاد رشته مهندسی مواد گرایش سرامیک در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشکده خبر داد.

به گزارش می‌متالز، دکتر فتح الله قدس ۶ اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: این دانشکده با دارا بودن زیر ساخت‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی مرتبط با موضوع این رشته و اساتید فعال در این زمینه در حال برنامه ریزی است که از مهر ماه ۱۴۰۲ بتواند در این رشته دانشجو جذب کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه سمنان افزود: مهندسی و علم سرامیک شامل مطالعه ­ی مواد غیرآلی و غیرفلزی، فرآیند‌های ساخت، خواص و کاربرد‌های این مواد است که در بسیاری از صنایع و علوم از جمله الکترونیک، دیرگداز‌ها، سیمان، صنایع فلزی، انرژی هسته‌ای و ... کاربرد داشته که وسعت و گستردگی این علم را نشان می‌دهد.

رئیس دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه سمنان، هدف از تاسیس این رشته را تربیت نیروی انسانی متخصص، خلاق و صاحب نظر و تولید دانش فنی و کاربرد آن در جنبه‌های مختلف به ویژه مهندسی سرامیک عنوان و تصریح کرد: گرایش سرامیک مهندسی مواد یکی از جذابیت‌های مهندسی مواد است که به دلیل سرو کار داشتن با پیشینه سفالگری و کاشی کاری جنبه­‌ای هنری به این رشته بخشیده است.

رئیس دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه سمنان اظهار کرد: از نظر بازار کار، مهندسی سرامیک، به خصوص مبحث سرامیک‌های سنتی به دلیل نیاز روز افزون صنعت ساختمان و نیاز مبرم به پیشرفت فرآیند‌های سنتی ساخت کاشی، سرامیک، شیشه، رنگ، پوشش و لعاب نسبت به سایر گرایشات مهندسی مواد از بازار کار بهتری برخوردار است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده