تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۲۲
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۳۰۰۶۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۴۱هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات هفته گذشته با افزایش ۴۱ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته، طی ۳ روز معاملاتی، تعداد ۶۱ میلیارد و ۴۶۴ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۴۷۹ هزار و ۱۹۳ میلیارد ریال در بیش از ۳ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۲۷۷ دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۴۵.۹۷، ۴۸.۸۴ و ۴۰ درصد افت را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۶ میلیارد و ۶۳۵ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱۱۷ هزار و ۳۶۵ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۴۲.۲۸ و ۴۵.۸ درصد کاهش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته گذشته با ۴۱ هزار و ۱۵۴ واحد افزایش، معادل ۱.۷۷ درصد رشد کرد و به رقم ۲ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۲۸۷ واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز با ۲۵ هزار و ۷۴۱ واحد افزایش، معادل ۳.۳۸ درصد رشد کرد و رقم ۷۸۶ هزار ۴۹۵ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۲۰ هزار و ۹۳۶ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۸۵۰ هزار و ۶۲۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۱۰ هزار و ۴۳۰ واحد افزایش، به عدد ۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۲۱ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۲.۵۰ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۱.۵۲ درصد رشد همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده