تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۹
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۳۰۲۲۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو مطرح کرد؛

ایران اکسپو در راستای تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات است

‌می‌متالز - رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو اعلام کرد که نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات برگزار شده و رویدادی مهم را در عرصه تجارت داخلی و خارجی شاهد خواهیم بود.

به گزارش می‌متالز، «مجید تکبیری» رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ گفت: تجارت خارجی و دیپلماسی تجاری یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم از ابتدای کار بوده و در این راستا همواره تلاش شده است ابتکار عمل در جهت تقویت روابط تجاری به کار گرفته شود.

وی افزود: نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات با حضور حدود ۷۵۰ شرکت داخلی برگزار می‌شود و تاکنون بیش از ۶۰ کشور از نقاط مختلف دنیا آمادگی خود را برای بازدید از نمایشگاه اعلام کرده و در ایام برگزاری نمایشگاه بیش از ۲ هزار و دویست تاجر خارجی به ایران سفر می‌کنند که در بین مهمانان، ۵ وزیر و بیش از ۲۰ معاون وزیر حضور دارند.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ اضافه کرد: نکته مهم و قابل توجه در این نمایشگاه، حضور گسترده مقامات سیاسی و تجاری کشور‌های مختلف در ایران است که به گفته مسئولان، حتی در کل زمان مذاکرات برجامی، این تعداد تاجر و هیات تجاری وارد ایران نشده بود.

وی در ادامه تاکید کرد: برای صادرکنندگان برتر کشورمان که با تمام توان خود پا در میدان نبرد تجارت جهانی نهاده و توانسته‌اند پرچم اقتدار کشورمان را در این عرصه بالا ببرند، آرزوی موفقیت دارم و امید است با حضور پر رنگ در بازار‌های بین‌المللی و ارتقای کمی و کیفی هر چه بیشتر محصولات‌شان بتوانند به اهداف مطلوب خود در راستای خدمت به کشور دست یابند.

تکبیری با بیان اینکه مقدم تجار گرامی از نقاط مختلف جهان که در این رویداد حاضر شده و ایران را که مهد تمدن، فرهنگ و تجارت دیرینه است، را به‌عنوان مقصد تجاری خود انتخاب کرده‌اند، ارج می‌نهم، ادامه داد: تاکنون موفق به برگزاری ۴ دوره نمایشگاه ایران اکسپو با میزبانی ۳۰۰۰ تاجر و بازرگان از ۴۸ کشور و برگزاری بیش از ۲۰۰ نشست B۲B با درآمد صادراتی بیش از ۳۵۰ میلیون دلار بودیم.

وی اضافه کرد: پنجمین دوره نیز در فضایی بالغ بر ۵۰ هزار متر مربع در ۱۵ سالن نمایشگاهی، با میزبانی ۷۰ هیات تجاری و دولتی با هدف ایجاد بازار‌های صادراتی جهانی با تمرکز بر شرق آسیا، اوراسیا، آفریقا و آمریکای لاتین و در ۱۲ گروه کالا‌های صادراتی به مدت چهار روز برگزار شده و در ایام برگزاری نمایشگاه، حدود ۶۰۰ نشست B۲B برگزار می‌شود که با توجه به حضور گسترده تجار خارجی پیش‌بینی درآمد دو میلیارد دلاری با توجه به قرارداد‌های منعقده در ایام برگزاری نمایشگاه را داریم.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ در عین حال بیان کرد: با حمد و سپاس به درگاه الهی از افتتاح این دوره، همچنین لازم می‌دانم مراتب تشکر خود را ازملت شریف ایران، رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهدای گرامی و جانبازان و خانواده‌های آن‌ها ابراز کنم و فرصت را مغتنم شمرده و به این نکته اشاره کنم که اگر توصیه و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی بر امر صادرات نبود، اکنون رویدادی این چنین، وجود نداشت.

وی افزود: مقام معظم رهبری ده سال پیش، از مساله واردات، ابراز نگرانی کرده و فرمودند که یکی از آرزو‌های من این است یک روزی بتوانیم کشور را جوری اداره کنیم که حتّی اگر لازم بود، یک قطره نفت هم صادر نکنیم و کشور اداره شود و تنها و مهم‌ترین راهکار این مساله را افزایش صادرات غیرنفتی دانستند.

تکبیری همچنین گفت: امروز می‌خواهیم به شما این نوید را دهیم که بخش خصوصی این هدف را با همت و پشتکار تولیدگران ایرانی و توسعه صنعت نمایشگاهی هموار ساخته و هم‌اکنون در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، تمام ظرفیت‌های تولیدی در کشور فعال شده و وقت آن است که در این بستر ایجاد شده با تمام قوا حاضر شویم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده