تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۲۵
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۳۰۵۰۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون برنامه و بودجه؛

بورس پیشانی مقابله با تحریم‌ها/ حق تقدم الکترونیک اقدامی خوب در کاهش هزینه تامین مالی شرکت‌ها

‌می‌متالز - رحیم زارع گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و همچنین تحریم ظالمانه، بورس بیش از همه پیشانی مقابله با تحریم‌ها بوده و می‌تواند فرصتی برای ایجاد رونق اقتصادی، کنترل تورم و همچنین رشد تولید باشد.

به گزارش می‌متالز، رحیم زارع، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره بازار سرمایه و حمایت مجلس از آن گفت: خوشبختانه مجلس حمایت‌های خود را از بورس دریغ نکرده و نخواهد کرد.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و همچنین تحریم ظالمانه، بورس بیش از همه پیشانی مقابله با تحریم‌ها بوده و می‌تواند فرصتی برای ایجاد رونق، کنترل تورم و همچنین رشد تولید باشد.

این نماینده مجلس درباره بحث تقدم الکترونیکی به عنوان یکی از اقدامات سازمان بورس به منظور کاهش هزینه شرکت‌ها جهت انجام افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات، اظهار کرد: این اقدام و استفاده از تکنولوژی برای سرعت بخشی به فرایند مشارکت سهامداران در بازار سرمایه، دانایی، توانایی و یادگیری را به همراه دارد.

زارع عنوان کرد که کار خوب سازمان همین بوده که متناسب با پیشرفت و تکنولوژی‌های روز دنیا، گام‌های محکمی را برای سهولت بیشتر سهامداران و همچنین صرف هزینه و زمان کمتر بردارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد که پیش روی کار‌ها با این رویه، شرکت‌های بورسی را بیش از پیش موفق‌تر کرده، سهام شرکت‌ها سیر صعودی طی کرده و سرمایه گذاری‌ها در جامعه مقبول‌تر خواهد بود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده