تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۳۱
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۳۰۷۳۰۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رقابت داغ سیمانی‌ها در بورس کالا / بررسی شاخص صنعت سیمان از دید نموداری

‌می‌متالز - سیمانی‌ها روز گذشته شاهد تقاضای ۱ میلیون و ۶۰۰هزار تنی در بورس کالا بودند؛ این درحالی است که ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن عرضه داشتیم. نرخ‌ها نسبت به ماه‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته و حتی دیروز برخی سفارشات تا ۴۰ -۵۰ درصد بالاتر از نرخ پایه داد و ستد شده است.

به گزارش می‌متالز، بیشترین عرضه‌ها مربوط به سیمان تیپ دو فله شرکت‌های سفانو، سکرد، سدشت و سمتاز ثبت شده است. در سیمان پاکتی نیز سدشت، سصف‌ها و سخوز و ساراب پر تقاضا بودند. عرضه‌های سیمانی‌ها از روز یکشنبه ۲۸ خرداد آغاز و تا دوشنبه (۲۹ خرداد) تداوم می‌یابد. شرکت‌های سیمانی از ابتدای سال تا هفته منتهی به ۲۶ خرداد بیش از ۱۵میلیون تن سیمان به ارزش ۱۲.۳ همت در بازار فیزیکی و ۹۷.۸ هزار تن به ارزش ۹۰.۱ میلیارد تومان در قالب گواهی سپرده کالایی در بورس کالا فروختند.

از دید نموداری اگر به صنعت سیمان نگاهی داشته باشیم مشاهده می‌شود که دماسنج این گروه در حال اصلاح در قابل ریز موج ۴ از ۵ است. این اصلاح می‌تواند به صورت یک فلت باشد حتی فلت ناقص. یعنی a نزولی تمام شده و b هم تمام شده و به سقف قبلی رسیدیم و اصلاح اخر از ریز موج ۴ مانده که c است و می‌تواند ناقص و بیشتر زمانبر باشد؛ لذا نهایتا با رعایت محدوده مهم ۲۰۰۰۰ واحد کمی زمان بخرد و تمام شود و سپس شاهد برگشت قوی و شکست سقف تاریخی اخیر باشیم. در رشد بعدی می‌توان به محدوده مهم ۳۰۰۰۰ واحد دقت داشت. این رشد اخرین موج صعودی این الگو است یعنی ۵ از ۵ سناریو محتمل شاخص سیمان.

رقابت داغ سیمانی‌ها در بورس کالا / بررسی شاخص صنعت سیمان از دید نموداری

منبع: اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده