تاریخ: ۰۳ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۲۸
بازدید: ۵۲۳
کد خبر: ۳۰۷۷۳۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

تعیین تکلیف مالکیت شرکت فولاد ارومیه/ رفع مشکل ۱۶ تعاونی مسکن با ۸ هزار و ۴۰۰ عضو

‌می‌متالز - در فصل جدید فعالیت دادگستری آذربایجان‌غربی، درخشش و نمود بیشتری از رفع مشکلات عمومی و کاهش آلام مردم در این مجموعه به چشم می‌خورد.

به گزارش می‌متالز، با آغاز دوران تحول در قوه قضائیه، فصل جدیدی از فعالیت در دادگستری آذربایجان‌غربی هم آغاز شد. این فعالیت با سکانداری رئیس کل دادگستری و با همراهی دادستان و معاونان او آغاز و پیگیری شده و امروز نقطه تعالی قرار گرفته است.

تعیین تکلیف ناوگان باری توقیفی

ناصر عتباتی در خصوص اقدامات شاخص دادگستری کل استان آذربایجان غربی، با بیان تعیین تکلیف ۱۰ واگن قطار مسافربری متروک و تحویل بخش خصوصی جهت استفاده در حمل و نقل ریلی، اظهار داشت: کار بزرگی که پس از پیگیری‌های بیش از یک ساله دادگستری کل استان آذربایجان غربی به نتیجه مطلوب رسید، تحویل ۱۰ رام واگن قطار مسافربری مترو در ایستگاه راه آهن قره تپه شهرستان سلماس بود.

وی افزود: قبل از آن مقرر شده بود این واگن‌ها به عنوان ضایعات آهن تحویل ذوب آهن شود، اما از این امر جلوگیری و تحویل بخش خصوصی شد تا در مسیر ارومیه ـ مشهد به زائران حضرت ثامن الحجج (ع) ارائه خدمت کند.

تعیین تکلیف ۱۲۶ دستگاه ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی متروک در گمرک

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، با اشاره به تعیین تکلیف ۱۲۶ دستگاه ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی متروک در گمرک، گفت: در راستای عمل کردن دستور دادستان کل کشور مبنی بر تعیین تکلیف فوری ماشین آلات سنگینی معدنی و کشاورزی متروک در گمرک بازرگان پس از بازدید‌های مکرر و تشکیل جلسات متعدد در جلسه‌ای که با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور و مسئولان مرتبط است آن در دادگستری کل استان آذربایجان غربی برگزار و تصمیمات موثر و مفیدی اتخاذ شد.

وی ادامه داد: مقرر شد تا در سریعترین زمان ممکن ۱۲ دستگاه ماشین آلات سنگین تحویل بخش خصوصی شود تا فقط در معادن منطقه آزاد فعالیت کنند و مابقی و ۱۱۴ ماشین آلات دیگر طی تشریفات قانونی مزایده و به فروش برسد تا از تضییع آن‌ها جلوگیری شود.

بدهی‌ها و انتقال مالکیت شرکت فولاد ارومیه تعیین تکلیف شد

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی، با اشاره به تعیین تکلیف بدهی‌ها و انتقال مالکیت شرکت فولاد (ذوب آهن) ارومیه، بیان کرد: شرکت فولاد ارومیه به علت عدم توان پرداخت تسهیلات اعطایی بانک‌ها در مرحله تکمیل متوقف و تاسیسات و دستگاه‌های آن بر زمین مانده و در حال از بین رفتن بود.

وی افزود: با ورود دادگستری استان آذربایجان غربی و جذب سرمایه گذار با آورده بیش از هزار میلیارد تومان وجه نقد تحت نظر معاون دادستان و اعضای ستاد مراحل واگذاری و پرداخت وجوه و انتقال سهام با برگزاری جلسات متعدد انجام و منجر به تعیین تکلیف بدهی‌های شرکت فولاد ارومیه به بانک‌های ملت، پارسیان و تجارت و تسویه مطالبات بانک‌ها میزان هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان شد که ماحصل آن پس از احداث و راه اندازی کامل کارخانه ایجاد اشتغال برای بیش از هزار نفر نیروی انسانی است.

رفع مشکل ۱۶ تعاونی مسکن با بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ عضو

عتباتی با اشاره به رفع مشکل ۱۶ تعاونی مسکن با بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ عضو و مساحت بیش از ۳۶۴ هکتار، بیان کرد: در ادامه تلاش برای رفع تعاونی‌های مسکن استان آذربایجان غربی سال‌ها دستگاه قضایی را درگیر خود کرده و موجب ایجاد نارضایتی برای اعضای این تعاونی‌ها شده است.

وی ادامه داد: در جلسه که با حضور استاندار، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از مدیران مرتبط در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد؛ مشکلات فیمابین اداره راه و شهرسازی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پیرامون تعاونی‌های ۱۱ گانه شهر گلمان با ۹ هزار عضو، مشکلات سازمان همیاری با اعضای تعاونی‌های متین افق ـ منتظران مهدی و اراضی پلاک ۲۸ و مشکلات فی ما بین اداره کل راه و شهرسازی. همیاری، منابع طبیعی و تعاونی توحید مطرح شد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: پس از بحث و تبادل نظر راهکار‌هایی برای رفع این مشکلات ارائه و مصوباتی به تصویب رسید؛ از جمله این مصوبات این بود که در مورد تعاونی‌های ۱۱ گانه گلمان مقرر شد حسب نقطه‌نظرات دستگاه قضایی، استانداری و بازرسی رای قطعی شعبه ۵۴ دادگاه ویژه اصل ۴۹ که بیانگر مالکیت این تعاونی‌های بر زمین‌های مورد اختلاف است و حسب توافقنامه سال ۱۳۹۷ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) باید موجبات انتقال اسناد را به نام تعاونی‌ها را فراهم کند.

وی افزود: درخصوص تعاونی متین افق منتظران مهدی نیز مصوب شد هیات کارشناسی حدود پلاک ۵۱۶ را مشخص و صدور سند در محدوده این پلاک اجرایی شود و اگر سازمان همیاری ادعایی نسبت به این پلاک داشته باشند خودروی خود را در مرجع قضایی مطرح کنند.

عتباتی تاکید کرد: در مورد تعاونی مسکن توحید نیز تصمیم گرفته شد تا با نظر هیئت ۵ نفره کارشناسی مشکل زمین‌های این تعاونی نیز در کمیسیون رفع تداخلات با نظر مساعدت پیگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی بیان کرد: درباره اراضی پلاک ۲۸ مصوب شد تا این زمین‌ها به صورت قولنامه‌ای و با اخذ تعهد برای اقدام بابت اخذ سند و عدم ساخت و ساز در زمان دریافت سند به ۳۲ عضو این تعاونی انتقال یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده