تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۱۴
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۳۰۷۹۹۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
جدی:

قیمت خودرو‌های خارجی با واردات به شدت افت پیدا می‌کند

‌می‌متالز - نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در صورتی که هیات عالی نظارت از مصوبه مجلس درباره واردات خودرو‌های کارکرده ایراد نگیرد و دولت در تدوین آئین نامه آن واردات را محدود نکند، بازار ساماندهی خواهد شد و قیمت خودرو‌های خارجی به شدت اُفت پیدا می‌کند.

به گزارش می‌متالز، علی جدی درباره مصوبه مجلس مبنی بر واردات خودرو‌های کارکرده، گفت: این مصوبه چند ویژگی خاص دارد؛ نخست آنکه هر فرد حقیقی و حقوقی می‌تواند خودرو وارد کند و واردات به صورت انحصاری در اختیار شرکت‌ها قرار نمی‌گیرد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: برای موضوع استاندارد، بندی در مصوبه جدید مجلس وجود دارد مبنی بر اینکه اگر سازمان استاندارد کشور ما، استاندارد کشور مبدا تولیدکننده خودرو را تائید کند، امکان واردات خودرو وجود دارد و نیازی نیست که حتما استاندارد کشور را داشته باشد که این موضوع واردات خودرو را تسهیل می‌کند.

وی اضافه کرد: براساس مصوبه مجلس امکان واردات تمامی خودرو‌های کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال اعم از سواری، اتوبوس، کشنده و... وجود دارد که این موضوع موجب افزایش واردات و عرضه خودرو به بازار می‌شود.

دولت در آئین‌نامه، واردات خودرو را محدود نکند

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در صورتی که هیات عالی نظارت از این مصوبه ایراد نگیرد و دولت در تدوین آئین نامه، واردات خودرو را محدود نکند، بازار ساماندهی خواهد شد و قیمت خودرو‌های خارجی به شدت افت پیدا می‌کند.

جدی با بیان اینکه دولت در آئین‌نامه، واردات را محدود نکند، ادامه داد: از آنجاکه در مصوبه مذکور، تصریح شده که خودرو‌های کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال وارد کشور شود، باید به این نکته توجه کرد که خودرو‌های وارداتی معمولا از کیفیت مناسبی برخوردار هستند و می‌توان به آن‌ها اطمینان کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده