تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۲۵
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۳۰۸۵۵۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

طلا همچنان در فاز نزولی، مس تحت تاثیر مشکلات چین

‌می‌متالز - خریداران طلا همچنان در مقابل فروشندگان دست پایین را دارند.

به گزارش می‌متالز، قیمت طلا در روز چهارشنبه اندکی نزول کرد و نزدیک به پایین‌ترین سطح سه ماهه خود در نوسان بود، زیرا سخنان امروز جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا می‌تواند موجب ریزش مجدد اونس شود.

در همین حال، زمانی که داده‌های چین به بدتر شدن شرایط اقتصادی در بزرگترین واردکننده مس جهان اشاره کرد، قیمت مس بیشتر کاهش یافت.

هر اونس طلا در حوالی ۱۹۱۵.۲۴ دلار معامله می شود. جذابیت شمش به عنوان یک دارایی امن نیز در بحبوحه بهبود ریسک پذیری، به دنبال شاخص‌های مثبت اقتصادی از ایالات متحده، که نشان دهنده انعطاف پذیری در کالا‌های سرمایه‌ای و بازار مسکن بود، کاهش یافت.

این موضوع پیش از سخنرانی پاول در مجمع بانک مرکزی اروپا در اواخر روز چهارشنبه، بر فلز زرد تاثیر گذاشت و انتظار می‌رود رئیس بانک مرکزی نشانه‌های بیشتری در مورد سیاست‌های پولی ارائه دهد.

پاول در هفته گذشته در طول شهادت دو روزه خود در برابر کنگره تا حد زیادی به موضع جنگ طلبانه (سیاست‌های انقباضی بیشتر) خود پایبند بود و حداقل دو بار دیگر افزایش نرخ بهره را در سال جاری برای مهار تورم بالا اعلام کرد.

نشانه‌های بیشتری در مورد تورم ایالات متحده نیز در این هفته وجود دارد، به طوری که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی برای ماه می‌در روز جمعه منتشر می‌شود.

این شاخص معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو است و انتظار می‌رود پس از افزایش غیرمنتظره در آوریل ثابت بماند.

با توجه به اینکه هزینه فرصت نگهداری فلز زرد را بالا می‌برد، چشم انداز تندروانه فدرال رزرو برای طلا پیش بینی ضعیفی می‌کند.

این تصور تا کنون در سال ۲۰۲۳ به شدت بر طلا تاثیر گذاشته است، زیرا دلار تا حد زیادی از فلز زرد بهتر عمل کرده است.

بازار‌ها با احتمال بیش از ۷۵ درصد قیمت گذاری می‌کنند که فدرال رزرو در ماه ژوئیه نرخ‌های بهره را ۲۵ واحد افزایش دهد و در اواخر سال نیز افزایش دیگری به همین بزرگی داشته باشد.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس در روز چهارشنبه بیشتر کاهش یافت، زیرا داده‌ها نشان داد که سود صنعتی در بزرگترین واردکننده مس جهان تا ماه می‌کاهش بیشتری پیدا کرده است.

معاملات آتی مس با ۰.۴ درصد کاهش به ۳.۷۷۶۷ دلار در هر پوند رسید.

داده‌های ضعیف سود صنعتی حاکی از باد مخالف بیشتر برای بخش تولید چین است که محرک اصلی تقاضای مس است.

منبع: شفقنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده