تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۶۵
کد خبر: ۳۱۲۵۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آخرین وضعیت از قیمت طلا و مس

‌می‌متالز - قیمت طلا در روز سه‌شنبه کاهش یافت، اگرچه قیمت‌های آتی تا حد زیادی جلوتر از نرخ‌های نقدی و آنی باقی ماندند. از طرف دیگر انتظارات رو به رشد برای اقدامات محرک بیشتر در چین، قیمت مس را تقویت کرد.

به گزارش می‌متالز، معاملات آتی دسامبر برای فلز گرانبهای زرد در روز دوشنبه به سطح ۲۰۰۰ دلار در هر اونس رسید، در حالی که فضای بازار‌ها حاکی از افزایش شرط بندی‌ها مبنی بر آن است که فدرال رزرو تا پایان سال موضع جنگ طلبانه خود را کاهش خواهد داد.

اما عدم اطمینان در مورد چشم‌انداز کوتاه‌مدت بانک مرکزی آمریکا- به‌ویژه پیش از انتشار داده‌های کلیدی حقوق و دستمزد ایالات متحده در این هفته - باعث شد قیمت‌های لحظه‌ای یا نقدی طلا کاملا پشت سر معاملات آتی قرار بگیرند.

قیمت‌های آتی طلا که در دسامبر منقضی می‌شوند با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۰۰۲.۲۵ دلار در هر اونس رسید، در حالی که طلای نقدی با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۹۶۴.۱۴ دلار در هر اونس در ساعت ۲۰:۲۱ (به وقت GMT) رسید. هر دو آن‌ها در ماه ژوئیه رشد قابل توجهی را به دست آوردند، زیرا دلار به دلیل امید به یک فدرال رزرو کمتر جنگ طلبانه، عقب نشینی کرد.

بهبود دلار و پیش بینی مشاغل بر طلا سنگینی می‌کند

بهبود ارزش دلار باعث کاهش قیمت طلا در روز سه‌شنبه شد، زیرا داده‌ها نشان می‌دهد شرایط اعتباری ایالات متحده در بحبوحه نرخ‌های بهره بالا تنگ‌تر شده است.

بازار‌ها اکنون کاملاً بر روی داده‌های کلیدی حقوق و دستمزد و مشاغل غیرکشاورزی در ماه جولای متمرکز شده‌اند که قرار است این جمعه منتشر شود. با توجه به اینکه آمار بالا به فدرال رزرو انگیزه بیشتری برای ادامه افزایش نرخ بهره می‌دهد، هر نشانه‌ای از تداوم قدرت در بازار کار احتمالاً به طلا فشار می‌آورد.

افزایش نرخ بهره تا سال ۲۰۲۲ قیمت طلا را تحت تاثیر قرار داده است و با افزایش هزینه فرصت نگهداری این دارایی بدون بازده، رشد فلز زرد را تا کنون در سال جاری محدود کرده است.

اما اختلاف فزاینده بین معاملات آتی طلا و قیمت نقدی نشان می‌دهد که معامله گران به طور گسترده انتظار دارند که فدرال رزرو تا پایان سال چرخه افزایش نرخ خود را به پایان برساند، که انتظار می‌رود جریان‌های نقدی زیادی را به سمت فلز زرد سوق دهد.

در حالی که شرایط اقتصادی ایالات متحده تاکنون با وجود افزایش نرخ‌ها انعطاف پذیر بوده است، انتظار می‌رود که رشد در نیمه دوم سال کاهش یابد و تقاضای پناهگاه امن برای طلا را افزایش دهد.

مس به عنوان محرک مذاکرات چین از ۴ دلار عبور کرد

در میان فلزات صنعتی، معاملات آتی مس برای اولین بار در بیش از سه ماه گذشته از سطح ۴ دلار در هر پوند عبور کرد، زیرا خوش‌بینی نسبت به اقدامات محرک بیشتر در چین تا حد زیادی شاخص‌های اقتصادی ضعیف این کشور را بهبود بخشید.

این فلز قرمز در معاملات اولیه روز سه شنبه متوقف شد و معاملات آتی با ۰.۱ درصد کاهش به ۴.۰۱۱۳ دلار در هر پوند رسید.

مقامات چینی اشاره کردند که اقدامات محرک بیشتری در ماه‌های آتی اعمال می‌شود و به بازار‌ها کمک می‌کند تا داده‌های گذشته را ببینند که نشان می‌دهد فعالیت تجاری در بزرگترین واردکننده مس جهان تا ماه جولای به شدت کاهش یافته است.

اما پکن علیرغم تضمین‌های مکرر مقامات عالی رتبه، هنوز هیچ سیاست مشخصی برای تحریک مصرف و تقاضای محلی ارائه نکرده است.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده