تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۲۵
بازدید: ۴۸
کد خبر: ۳۰۹۰۲۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

دست‌یابی به رکورد کیفی محصول در خط اسکین‌پاس شماره ۲ نورد سرد فولاد مبارکه

‌می‌متالز - با تلاش و پشتکار کارکنان ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه، بازده کیفی خط اسکین‌پاس شماره ۲ این شرکت در خرداد سال جاری به عدد ۹۹.۷۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، با تلاش و پشتکار کارکنان ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه، بازده کیفی خط اسکین‌پاس شماره ۲ این شرکت در خرداد سال جاری به عدد ۹۹.۷۵ درصد افزایش یافت.

در پی کسب این موفقیت برخی از مدیران و مسوولان ناحیه نورد سرد در این باره چنین گفتند:

خط اسکین‌پاس شماره ۲ خط کیفی نورد سرد است

محسن زارع، مدیر محصولات پوشش‌دار فولاد مبارکه گفت: بازده کیفی اسکین‌پاس شماره ۲ در خرداد سال جاری در حالی به عدد ۹۹.۷۵ درصد افزایش یافت که رکورد قبلی واحد به مقدار ۹۹.۶۹ درصد بوده و به مرداد سال گذشته مربوط است.

خط اسکین‌پاس شماره ۲ خط کیفی نورد سرد است؛ به‌عبارت‌دیگر محصولات ویژه ازجمله ورق‌های رویه خودرو (MB) در این خط تولید می‌شود و این رکورد علی‌رغم تولید حدود ۷۳۰۰ تن از این محصولات بوده است.

نهادینه شدن فرهنگ کنترل فرایند در خطوط اسکین‌پاس

عبدالرحیم صادقی، رئیس خطوط اسکین‌پاس و تمپرمیل فولاد مبارکه اظهار داشت: فرهنگ کنترل فرایند با تلاش‌های فراوان در سال‌های گذشته در خطوط اسکین‌پاس نهادینه شده و دست‌یابی به این رکورد که بهتر از بازده کیفی خطوط مشابه در کشور‌های پیشرفته است، نتیجه انجام دقیق کنترل فرایند از سطح اپراتوری است که با تحلیل دقیق عیوب و شناسایی نقاط بهبود توسط گروه فنی تولید و در ادامه بهینه‌سازی تجهیزات توسط تیم تولید و تعمیرات واحد، حلقه PDCA تکمیل و در نتیجه این موفقیت حاصل شده است.

اقدامات مؤثری جهت ارتقای کیفیت در ماه‌های اخیر تعریف و اجرا گردید که از آن جمله می‌توان به مواردی همچون آموزش مفاهیم بنیادی نورد به کارکنان بر اساس منابع استاندارد، نظارت روزانه بر شاخص‌های کلیدی و مؤثر فرایند، پایش مستمر کیفیت محصولات با حضور در جلسات روزانه با هدف تشخیص مغایرت و انجام اقدامات اصلاحی فوری و... اشاره کرد.

توان دانشی کارکنان تولید و تعمیرات، سرمایه اصلی ناحیه

علی ناظری، سرپرست خطوط اسکین‌پاس فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اسکین‌پاس یکی از فرایند‌های نهایی تولید ورق سرد است، افزایش کیفیت در انجام این فرایند در میزان افزایش خوش‌قولی و رضایت مشتریان بسیار مؤثر است. ضمن اینکه توان دانشی کارکنان تولید و تعمیرات سرمایه اصلی ناحیه برای رسیدن به این موفقیت ارزنده محسوب می‌گردد.

ضمن قدردانی از کوشش‌های مستمر کارکنان تولید و تعمیرات، امیدواریم در آینده نیز این افتخارآفرینی‌ها تداوم یابد.

انجام مؤثر زنجیره کنترل فرآیند الگویی برای سایر خطوط

محمود رضا قرمزی، رئیس گروه فنی تولید ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه گفت: هنگامی که ورق از واحد بازپخت خارج می‌شود به‌علت نرمی بیش‌ازحد، مصرف صنعتی عام ندارد؛ بنابراین باید به طریقی سطح ورق را شکل‌پذیر کرد یعنی تا اندازه‌ای لایه خارجی ورق سخت شود، ولی در مرکز (مغز) ورق هنوز حالت نرمی وجود داشته باشد. این مهم با انجام نورد سطحی در فرایند اسکین‌پاس انجام می‌شود و همچنین ایجاد زبری و افزایش صافی سطح ورق مطابق نیاز مشتری نیز در این فرایند صورت می‌گیرد. انجام مؤثر زنجیره کنترل فرایند در این خطوط می‌تواند الگوی سایر خطوط قرار گیرد.

در پایان از حمایت صمیمانه مدیریت ناحیه نورد سرد، مدیریت‌های محصولات پوشش‌دار و سرد، همکاری واحد‌های گروه فنی تعمیرات نورد سرد، کارگاه غلتک، خطوط نهایی، باکس آنیلینگ و شست‌وشوی الکترولیتی، کنترل کیفی، واحد برنامه‌ریزی تولید نورد سرد و دیگر واحد‌های مرتبط که در کسب این رکورد ایفای نقش کردند قدردانی می‌کنیم.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده