تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۲
بازدید: ۴۴
کد خبر: ۳۰۹۲۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد اقتصادی در بخش صنعت مثبت است

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: رشد اقتصادی در بخش صنعت به همت صنعت‌گران مثبت بوده است.

به گزارش می‌متالز، امیرحسین کمیلی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان شب گذشته در همایش روز ملی صنعت و معدن در اردستان، اظهار داشت: در سال گذشته رشد اقتصادی کشور به همت مجموعه فعالان اقتصادی، بسیار خوب و در بخش صنعت مثبت بوده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰، رشد بخش صنعت ۳ و یک دهم درصد بوده که در سال ۱۴۰۱ این عدد به ۷.۷ درصد رسیده است، یعنی شیب ۴.۶ دهم درصدی داشته است امید می‌رود در سال جاری این میزان افزایش بیشتری یابد.

کمیلی تصریح کرد: در فصل آخر دولت قبل، رشد بخش صنعت ۲.۲ دهم درصد بود که در فصل زمستان ۱۴۰۱ این مقدار به ۱۱.۹ درصد رسید این نشان‌دهنده شیب خوب رشد است و بخش خصوصی در کنار حاکمیت قرار گرفته و اقدامات خوبی انجام می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خاطرنشان کرد: چندین جلسه با بخش خصوصی در استان برگزار و بیشتر مصوبات این جلسات اجرایی شده است، جلسات شورای بخش خصوصی با دولت در استان به‌طور مستمر با موضوعات جدی و مصوبات تاثیرگذار تشکیل می‌شود که به بهبود فضای کسب و کار کمک می‌کند.

وی بیان کرد: در تابستان سال ۱۴۰۰، بهبود وضعیت فضای کسب و کار را داشتیم و در زمستان سال گذشته رتبه ۵ را در خصوص بهبود فضای کسب و کار کسب کردیم این نشان می‌دهد که تلاش‌ها و اقدامات توانسته تاثیرگذار باشد.

کمیلی با اشاره به ناترازی انرژی در کشور یادآور شد: با همه مشکلات و بحث سرمایه در گردش و منابع مالی که وجود دارد، باز هم رشد وجود داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تاکید کرد: برخی بخش‌ها را باید به طور جدی به مردم واگذار کنیم یعنی مردمی سازی صورت گیرد و تجربه‌هایی در این حوزه به‌دست آمده است.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده