تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۶:۴۳
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۳۰۹۲۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مقام روسی:

استفاده ابزاری غرب از تجارت و ارز موجب تکه تکه شدن اقتصاد جهانی می‌شود

‌می‌متالز - «الکسی موژین» نماینده روسیه در صندوق بین المللی پول یکشنبه شب هشدار داد که استفاده غرب از تجارت جهانی، سرمایه گذاری با دلار و یورو به عنوان سلاح موجب انشقاق اقتصاد جهان خواهد شد که این اقدام، برگشت ناپذیر است.

به گزارش می‌متالز، این مقام روس به خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه گفت که نمایندگان کشور‌های غربی در صندوق بین المللی پول تلاش می‌کنند که این مسائل را نادیده بگیرند، اما رهبران سازمان‌های بین‌المللی نمی‌توانند از فشار‌هایی چشم پوشی کنند که اعضای کشور‌های غربی به آن‌ها وارد می‌کنند.

موژین بعنوان نمونه‌ای از انشقاق در اقتصاد جهانی به پیامد‌های تحریم‌های غرب علیه روسیه اشاره کرد.

وی افزود: این درس را یاد گرفتیم و به خودمان هرگز اجازه نخواهیم داد که یک بار دیگر به واردات آن هم در بخش‌های راهبردی اقتصادی تکیه کنیم.

به گفته مقام‌های آمریکایی، روسیه اکنون «کشوری با شدیدترین تحریم» در جهان بوده و تحت فشار سنگین‌ترین تحریم‌ها از جمله در حوزه نفت قرار دارد.

در چارچوب اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌ها علیه روسیه، بیش از ۳۰ کشور جهان از جمله آمریکا، اعضای اتحادیه اروپا، انگلیس، کانادا، استرالیا و ژاپن با یکدیگر مشارکت می‌کنند. آن‌ها برای نفت و گازوئیل روسیه سقف قیمت تعیین کرده، دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را مسدود و دسترسی به شبکه بین المللی بین‌بانکی سوئیفت (SWIFT) را محدود کرده‌اند.

پیش از این، وزیر دارایی روسیه با ناکارامد خواندن تحریم‌های غرب علیه این کشور، گفت، تحریم‌هایی که با هدف فلج کردن اقتصاد روسیه اعمال شده تاثیر معکوسی داشته و به اقتصاد غرب آسیب رسانده است.

آنتون سیلوانف به شبکه خبری راشاتودی گفت: سیاست کوته بینانه اروپا در اعمال تحریم‌ها بیشتر از مسکو، بر اقتصاد خود این اتحادیه تاثیر داشته است.

وی افزود: گزینه‌های غرب برای هدف قرار دادن مسکو بعد از چند دور تحریم با هدف فلج کردن اقتصاد روسیه، به اتمام رسیده است.

این مقام روس اظهار کرد: همه این محدودیت‌ها اثر بومرنگی (تاثیرمعکوس) داشته و به افزایش بحران هزینه زندگی، افزایش تورم و کاهش استاندارد‌های زندگی در کشور‌های غربی منجر شده است؛ بنابراین این کشور‌ها با پیروی از یک سیاست کوته بینانه، مداوم بسته‌های محدودیت‌ها و تحریم‌ها را اعمال می‌کنند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده