تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۹
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۳۰۹۴۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون صنایع عمومی وزارت صمت تاکید کرد:

هرمزگان به استانی صنعتی در حوزه اقتصاد دریا تبدیل می‌شود/ رشد منطقه انرژی بر پارسیان محسوس است

‌می‌متالز - معاون صنایع عمومی وزارت صمت، با بیان اینکه هرمزگان یکی از استان‌هایی است که جهش رو به رشد آن محسوس است، گفت: در سال‌های آینده، هرمزگان به یک استان صنعتی به‌ویژه در حوزه اقتصاد دریا و دریامحور تبدیل می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «محمدمهدی برادران» معاون صنایع عمومی وزارت صمت، در سفر به استان هرمزگان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: جهش رو به رشد صنعت در استان هرمزگان، برای مدیران صنعتی و عموم مردم در حوزه‌های مختلف، اتفاقات بسیار خوبی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته رشدی که از حوزه صنعت ایجاد شد، بی‌نظیر بود، افزود: واحد‌هایی تقدیر شده در استان هرمزگان، بیش از ۵۰ درصد رشد تولید داشتند و این امر مرهون زحمات و تلاش همه استان است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت، با بیان اینکه در سال گذشته هرمزگان در مجموع بیش از ۱۷ درصد رشد تولید داشته، تاکید کرد: اکنون افزون بر ۱۲۰۰ واحد صنعتی در هرمزگان فعال است و در سال‌های آینده، هرمزگان به یک استان صنعتی به‌ویژه در حوزه اقتصاد دریا و دریامحور تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه هرمزگان یکی از استان‌هایی است که در سال‌های آتی زبانزد خواهد بود، تاکید کرد: جذب سرمایه‌گذار، انجام شده و یا در مرحله اجرایی است و در سال‌های آینده به ثمر می‌رسد و قطعا استان متفاوتی خواهید دید به شکلی که هرمزگان صنعتی را در آینده نه چندان دور خواهیم داشت.

برادران با بیان اینکه در خصوص «منطقه انرژی بر پارسیان» یکی از مواردی که حائز اهمیت است پیگیری‌های استان است، اضافه کردک چنانچه چالشی داشتیم و استاندار و بنده از سوی وزارت صمت چند مورد را پیگیری کردم و منتج به نتیجه شد. فرآیندی که در سال‌های قبل در پارسیان به نوعی حالت نیمه تعطیل پیدا کرده بود، اکنون متفاوت شده، زیرا گشایش‌های زیاد و رشد محسوسی در این منطقه رخ داده که با حضور معاون اول پروژه‌های جدیدی شروع شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نگاه وزیر صمت با توجه به اشرافی که به هرمزگان دارد، نگاه کاملا حمایتی است که این نگاه تسریع فرآیند صنعتی شدن استان را به همراه دارد.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، در خصوص عمل به مسوولیت‌های اجتماعی واحد‌های صنعتی و معدنی هرمزگان یادآور شد: این سیاست دولت است که هر واحدی در هر جا مستقر است اولویت استفاده از ظرفیت‌های آن واحد در حوزه اشتغال، هزینه کرد و مسائل اجتماعی متعلق به همان استان است.

وی، اضافه کرد: اینکه یک واحدی از ظرفیت‌های یک استان استفاده کند، اما مسوولیت‌های اجتماعی خود نسبت به استان را انجام ندهد یا حتی مسوولیت‌های قانونی خودش از جمله پرداخت مالیات در واحد استانی را در واحد ملی انجام دهد، خلاف اخلاق حرفه‌ای صنعتی است و هم اینکه دولت تکلیف قانونی کرده است.

برادران با تاکید بر اینکه در خصوص مسوولیت‌های اجتماعی مردم قضاوت می‌کنند، گفت: مسوولیت‌های اجتماعی نیز با سلیقه حوزه، نقش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و بیان مشکلات مردم قطعا عملیاتی می‌شود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده