تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۴
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۳۰۹۴۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۷۸۰ واحد صنعتی راکد در تهران داریم

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت و معدن استان تهران از وجود ۷۸۰واحد صنعتی راکد در تهران خبر داد و گفت: تا پایان سال ۲۲۰واحد راکد را احیا می‌کنیم.

به گزارش می‌متالز، مهدی سیجانی در یک‌برنامه تلویزیونی با موضوع احیای واحد‌های صنعتی بیان کرد: در استان تهران از ۱۰‌هزار واحد تولیدی دارای شناسنامه ۷۸۰واحد راکد داریم که سالانه هدف‌گذاری می‌شود احیا شوند.

در سال‌جاری هدف‌گذاری کرده‌ایم که ۲۲۰واحد توسط مالک فعلی یا سرمایه‌گذار جدید احیا شوند. به گفته این مقام مسوول، نیاز مالی، حل اختلافات شرکا و بدون بازار شدن کالای تولیدی این واحد‌ها از جمله دلایلی است که این واحد‌ها راکد شده‌اند، این مسائل را حل می‌کنیم تا آن‌ها دوباره فعال شوند. سیجانی در ادامه خاطرنشان کرد: در سه‌ماه اول سال احیای ۴۵ تا ۴۶واحد راکد انجام شده است که این روند در نیمه‌دوم سال سرعت می‌گیرد. افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی فعلی از جمله برنامه‌های دیگر ماست؛ زیرا بیشتر این واحد‌ها کمتر از ظرفیت اسمی خود فعالیت دارند.

وی ادامه داد: واحد‌های تولیدی صنایع غذایی، لوازم خانگی صنایع شوینده، محصولات شیمیایی و انواع تایر از جمله گروه‌های کالایی ضروری مردم هستند و اگر این واحد‌ها راکد شوند برای احیای آن‌ها ورود جدی داریم. رئیس سازمان صنعت و معدن استان تهران گفت: ما در استان تهران مطالبه برای سرمایه‌گذاری در صنایع زیاد داریم؛ ولی به دلیل محدودیت فضا این سرمایه را به شهرستان‌ها سوق می‌دهیم. توسعه و حمایت از صنایع دانش‌بنیان و تقویت واحد‌هایی که تمایل به توسعه داشته باشند، از جمله برنامه‌های ماست. هدایت صنایع آب‌بر به استان‌ها دارای ذخایر آب کافی و سوق پیدا کردن به سمت صنایعی که مزاحمت شهری نداشته باشند از جمله برنامه‌های ماست و تا پایان سال حتما واحد‌های راکد را احیا می‌کنیم. سیجانی افزود: ساماندهی صنایع استان تهران سال گذشته شروع شد و در این یک‌سال ۲۹۰واحد صنعتی توسعه یافتند و بیش از ۶۰۰مورد اشتغال‌زایی در نتیجه آن داشتیم، ۲۲۰واحد استان تهران بازسازی و نوسازی شدند، ۱۵۳واحد جدید تکمیل شدند، ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به این واحد‌ها بیش از ۸۰‌درصد رشد داشت و تجهیز واحد‌های موجود به تکنولوژی دانش‌بنیان و افزایش اشتغال افراد تحصیل‌کرده از دیگر اقدامات انجام‌شده ما در یک‌سال گذشته است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده