تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۵۹
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۳۰۹۵۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان یزد خبر داد؛

ایجاد ۴۳ هزار فرصت شغلی با تکمیل ۹۰۸ طرح نیمه‌تمام در یزد/ جلوگیری از خام‌فروشی از راهبرد‌های جدی استان است

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان یزد تعداد طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی در استان را ۹۰۸ طرح اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، زمینه اشتغال ۴۳ هزار و ۸۶۳ نفر در استان فراهم می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «محمدکاظم صادقیان» مدیرکل صمت استان یزد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: تعداد طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی در استان، ۹۰۸ طرح با سرمایه‌گذاری ۵۱ هزار و ۵۶۳ میلیارد تومان است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال ۴۳ هزار و ۸۶۳ نفر در استان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه پیشرفت این طرح‌ها متفاوت و از ۲۰ تا ۹۹ درصد است، افزود: تعدادی از این طرح‌ها در سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد که در تولید، توسعه و اشتغال استان نقش به‌سزایی خواهد داشت.

رتبه نخست در صدور جواز تاسیس برای واحد‌های صنعتی

مدیرکل صمت استان یزد تعداد جواز‌های صادر شده برای واحد‌های تولیدی در استان را ۶ هزار و ۳۸۸ مورد بیان کرد و یادآور شد: استان یزد از این لحاظ در رتبه نخست کشور قرار دارد.

وی اضافه کرد: در سال‌جاری ۲۳۰ مورد جواز تاسیس با پیش‌بینی اشتغال ۶ هزار نفر صادر شد که از این لحاظ نسبت به مدت مشابه پارسال ۷.۳ درصد و از نظر سرمایه‌گذاری هم ۲۷ درصد رشد داشته است.

صادقیان تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی و معدنی صادر شده در استان را سه هزار و ۲۹۶ مورد بیان کرد و افزود: ۹۵ مورد از این تعداد مربوط به سالجاری است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: توازن سرمایه‌گذاری در استان با جدیت دنبال می‌شود، زیرا بیشترین سرمایه‌گذاری استان در سالیان گذشته در مسیر عقدا تا مهریز رخ داده است، بدین ترتیب در نظر داریم در مناطق کم برخوردار سرمایه‌گذاری صورت گیرد تا شاهد توسعه و آبادانی این مناطق هم باشیم.

وجود ۷۵۴ معدن در استان یزد

صادقیان تعداد معادن استان یزد را ۷۵۴ مورد دانست و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۲۰ معدن در حال حاضر راکد هستند و در برنامه ستاد احیا به دنبال آن هستیم که اکثریت این معادن را فعال کنیم.

وی ارتقای بهره‌وری در حوزه صنعت و معدن را یکی از راهبرد‌های اصلی این اداره کل دانست و عنوان کرد: با توجه به ناترازی که کشور و استان با آن روبه‌رو است، ارتقای بهره‌وری و مدیریت انرژی نقش مهمی در پیشرفت و توسعه استان دارد.

مدیرکل صمت استان یزد جلوگیری از خام فروشی را یکی دیگر از راهبرد‌های جدی استان دانست و گفت: استان یزد دومین استان کشور در حوزه میزان استخراج با استخراج اسمی بیش از ۸۰ میلیون تن و رتبه سوم کشور در حوزه میزان استخراج واقعی با تناژ بیش از ۴۸ میلیون تن و همچنین دومین استان کشور در حوزه تنوع محصولات معدنی با بالغ بر ۵۰ نوع ماده معدنی است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده