تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۳۸
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۳۰۹۶۹۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بازار‌های مس، نفت و ذرت در مسیر نزولی قرار گرفته اند

‌می‌متالز - «مایک مک گالن» استراتژیک ارشد و شناخته شده بازار‌های بین المللی در گفتگوی اخیر خود تایید کرده است که دستکم سه بازار ذرت، مس، نفت خام در وضعیت خرسی و نزولی قرار گرفته اند.

به گزارش می‌متالز، در پی افزایش نگرانی‌ها در خصوص بیشتر شدن احتمال فرو رفتن اقتصاد آمریکا در رکورد گسترده اقتصادی، قیمت مس و دیگر فلزات اساسی در بازار‌های جهانی با ریزش محسوس مواجه شده است.

«مایک مک گالن» استراتژیک ارشد و شناخته شده بازار‌های بین المللی نیز در گفتگوی اخیر خود تایید کرده است که دستکم سه بازار ذرت، مس، نفت خام در وضعیت خرسی و نزولی قرار گرفته اند.

وی با اشاره به بحران اقتصادی جولای سال ۲۰۰۶ که طی آن شاخص بورس S&P ۵۰۰ بیش از ۱۳۰۰ احد ریزش را تجربه کرد، گفت که وضعیت فعلی بازار مس شباهت زیادی به آن دوران دارد؛ دوره‌ای که طی آن قیمت هر پاند شمش مس به ۳.۷۵ دلاار کاهش یافت.

وی همچنین با تاکید بر احتمال بالای فرو رفتن بازار فلزات به ویزه فلزات ساختمانی همچون مس در رکود گسترده اقتصادی، گفت که ریزش قیمت‌ها حاکی از ورود به وضعیت مذکور است.

مک گالن در ادامه تاکید کرد که در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ نیز این وضعیت تکرار شده و اکنون باید دید که واکنش مس به رکود احتمال بازار‌های جهانی تا چه میزان خواهد بود.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده