تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۵۱
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۰۹۷۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی اعلام کرد؛

نوآوری باعث رشد بهره‌وری در صنایع می‌شود/ ایجاد چهار هزار شغل در بخش‌های صنعتی و معدنی استان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی با بیان اینکه می‌بایست بین صنایع و دانشگاه‌ها ارتباط مستقیمی وجود داشته باشد، گفت: تنها با نوآوری می‌توانیم بهره‌وری در صنایع را رشد دهیم.

به گزارش می‌متالز، «حسین حاجی‌بگلو» مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی با بیان اینکه صنایع برای رشد و توسعه نیاز به زیر ساخت‌های مناسب دارند، گفت: میزان مصرف برق صنایع در استان حدود ۲۰۰ مگا وات است که از این میزان ۱۵۰ مگا وات در صنایع بزرگ و ۵۰ مگا وات در صنایع کوچک مصرف می‌شوند.

وی بر توسعه شهرک‌های صنعتی دراستان نیز تاکید کرد و افزود: شهرک‌های صنعتی استان در سال گذشته بیشترین زمین‌ها را در شرق کشور به متقاضیان برای اجرای طرح‌ها واگذار کردند.

۴۰ واحد تولیدی به مرحله تولید رسید

مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی در ادامه با اشاره به اینکه ۴۰ واحد تولیدی به مرحله تولید رسید، اضافه کرد: ۱.۷ درصد آب قابل استحصال در استان، در اختیار بخش صنعت خراسان شمالی است؛ این درحالی است که میانگین مصرف آب در بخش صنعت در کشور چهار تا پنج درصد است.

وی با اشاره به استفاده از آب خاکستری در بخش صنعت، یادآور شد: در شرایط فلعلی، این مهم در مجتمع پتروشیمی در دست اقدام است که امیدوار هستیم زودتر به بهره‌برداری رسیده و سایر صنایع نیز در این راستا تلاش کنند.

حاجی‌‎بگلو بر ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذار دراستان تاکید کرد و ادامه داد: کمبود انرژی به چالشی برای صنایع تبدیل شده که این امر باعث می‌شود سرمایه‌گذاران کمتر رغبت به سرمایه‌گذاری در این خطه داشته باشند.

ایجاد چهار هزار شغل در بخش‌های صنعتی و معدنی استان

وی در ادامه به ایجاد چهار هزار شغل در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: این اشتغال در بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی ایجاد شده است. البته تلاش می‌کنیم در سال‌جاری بیش از این میزان شغل ایجاد شود

مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی در مورد سفر هیات تجاری استان به مسکو نیز اینگونه توضیح داد: این سفر با هدف معرفی و شناسایی ظرفیت‌های طرفین و ایجاد مراودات بیشتر بین‌المللی انجام شده و غرفه‌هایی نیز در اختیار تجار گذاشته می‌شود.

وی بازدید میدانی از فضای تجاری و فرصت‌های تجاری در مسکو را از دیگراهداف این سفر دانست و افزود: این اعزام در پایان شهریورماه انجام خواهد شد.

حاجی‌‎بگلو بر ایجاد هنرستان‌های سوارکاری و فرش در استان نیز تاکید کرد و یادآور شد: صنعت اسب و فرش دو ظرفیت و پتانسیل استان است که باید برای توسعه و رونق آن تلاش کنیم. در این زمینه، ایجاد هنرستان‌ها در این بخش جزو اولویت‌ها است که در سفر هیات دولت به استان نیز ایجاد هنرستان‌ها در جوار صنایع بزرگ تاکید شد.

وی در ادامه از امضای ۱۰ تفاهم‌نامه صنایع با دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: صنایع استان برای رفع چالش‌ها و مشکلات خود با دانشگاه‌ها تفاهم‌‎نامه امضا کردند.

مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی اضافه کرد: باید بین صنایع و دانشگاه‌ها ارتباط مستقیمی وجود داشته باشد تا بتوانند با کمک افراد خلاق و نوآور به‌دنبال حل مشکلات خود باشند و نخبگان نیز فرصت ارائه داشته باشند.

وی بر بهره‌وری در حوزه صنعت تاکید کرد و افزود: تنها با نوآوری می‌توانیم بهره‌وری در صنایع را رشد دهیم که این مهم مستلزم آشنایی و همکاری بیشتر دانشگاه‌ها با صنایع است.

حاجی‌‎بگلو از برگزاری رویداد برای صنایع کوچک در شهرک‌های صنعتی نیز تاکید کرد و گفت: مشکلات و نیاز صنایع کوچک نیز باید شناسایی شود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده