تاریخ: ۲۳ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۷
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۱۰۱۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عدم پیش‌بینی‌پذیری تحولات اقتصادی از چالش‌های اصلی فعالان بازار سرمایه

‌می‌متالز - مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری پویا بیان کرد: با پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد و تقویت آن، شاهد اتفاقات خوب برای فعالان کسب و کار‌های مختلف و در نهایت مردم و دولت خواهیم بود.

به گزارش می‌متالز، علیرضا مستقل مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری پویا با اشاره به اینکه همه فعالان کسب و کار‌های مختلف در کشور دچار ریسک‌های مختلف هستند گفت: به طور قطع، پیش بینی پذیر نبودن تحولات اقتصادی کشور به عنوان یکی از چالش‌های اصلی برای فعالان به شمار می‌آید.

وی افزود: هر چند وعده‌هایی از سوی تصمیم گیران و سیاست‌گذاران کشور مبنی بر بهبود شرایط اقتصادی داده شده است، اما موضوع پیش بینی پذیر بودن اقتصاد در دولت سیزدهم نیازمند تقویت و بهتر شدن برای فعالان کسب و کار‌های مختلف و در نهایت مردم و دولت است تا شاهد اتفاقات خوب در اقتصاد کشور باشیم.

مستقل ادامه داد: با توجه به اینکه بازار سرمایه در همه جای دنیا به آینه اقتصادی هر کشوری معروف است و نشان می‌دهد چه تحولاتی در اقتصاد آن کشور در حال افتادن است، بنابراین با وجود اقتصاد دستوری و تبعاتی که طی سال‌های گذشته به همراه داشته، نمی‌توان پیش‌بینی‌پذیر بودن اقتصاد را آنطور که باید تقویت کرد.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری پویا معتقد است، با وجود اقتصاد دستوری که وارد حوزه فروش و بهای تمام شده شرکت‌ها دارد سرمایه گذاران دچار شوک شده و همه به سمت اقتصاد زیرزمینی سوق یافته و باعث خروج سرمایه از کشور شده و به ضرر مردم خواهد بود.

وی اظهار کرد که در صورت وقوع توافق‌های احتمالی طبعا کاهش ریسک برای بازار سرمایه و اساسا کلیت کشور را خواهیم داشت. این رویداد سیاسی می‌تواند کسری بودجه دولت را هم کاهش داده و دولت دست از جبران کسری بودجه از محل سود شرکت‌ها بردارد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده