تاریخ: ۲۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۵۴
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۳۱۰۳۱۲
سرویس خبر : انرژی

آغاز انتقال پساب به شهرک صنعتی شهرکرد/ تامین آب شرکت سیمان و فولاد سفیددشت

‌می‌متالز - معاون اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری از انتقال پساب به شهرک صنعتی شهرکرد خبر داد و گفت: شرکت سیمان، شهرک صنعتی سفیددشت و شرکت فولاد سفیددشت از این خط بهره‌مند می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمدکاظم منزوی امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، با اشاره به اقدامات شکل گرفته در زمینه سرمایه گذاری استان، اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم بارگذاری بسته‌های سرمایه‌گذاری در سامانه سازمان سرمایه‌گذاری ایران است که استان چهارمحال و بختیاری به عنوان اولین استان در خصوص سرمایه پذیری شناخته شد. کمیسیون مرکزی صدور مجوز مجتمع‌های دامپروری برای اولین بار در استان صورت گرفت که تا ۵ سال آینده برنامه ریزی جهت احداث ۵۵ مجتمع دامپروری و ۱۷ مجتمع گلخانه‌ای صورت گرفته است.

وی گفت: اولین خط انتقال پساب شهرک صنعتی شهرکرد در دست اقدام است که این هفته کلنگ‌زنی آن با مزایده انجام می‌شود، علاوه بر این شرکت سیمان و شهرک صنعتی سفیددشت و در ادامه شرکت فولاد سفیددشت از این خط انتقال پساب منتفع می‌شوند. مجوز اولین شهرک صنعتی بخش خصوصی در منطقه محروم شهرستان خانمیرزا به مرحله صدور رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: برای اولین بار در استان استفاده از توان صندوق‌های بازنشستگی شصتا، اتکا و همچنین اخیرا ستاد اجرایی فرمان امام استفاده شد، ۸ پروژه سرمایه‌گذاری در صندوق بازنشستگی تعریف شد که هم اکنون دو پروژه آن در محل شیر خشک پگاه در حال فعالیت است.

منزوی خاطرنشان کرد: ۹ هزار و ۸۷۳ مجوز مشاغل خانگی و صنفی از طریق درگاه مجوز‌ها از سال گذشته تاکنون صادر شده و این نشان دهنده افزایش مشارکت اجتماعی مردم است. حضور بنیاد مستضعفان در استان بسیار موثر بوده به طوری که طرح توسعه کارخانه حجاب رخ داده است و ماشین آلات تا سه ماه دیگر وارد طرح نساجی حجاب خواهند شد.

بخش خصوصی از حواشی پرهیز کند

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه اظهار داشت: با کمترین هزینه می‌توان منطقه گردشگری و بوم گردی را راه اندازی کرد. توسعه کشاورزی بنیان به خصوص گلخانه بسیار اهمیت دارد، ۴۳ شهر در استان وجود دارد که تنها ۱۵ مجتمع دامداری داریم این موضوع بدین معنا است که دام برخی از مردم در خانه‌ها نگهداری می‌شود و این موجب بیماری است.

وی مطرح کرد: توسعه صنعت خصوصا صنایع تبدیلی از موضوعات مهم خصوصا در استان چهارمحال و بختیاری است. تمرکز بر صادرات جزو مصوبات باشد و این مورد پیگیری شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تحقق توسعه‌یافتگی استان نیازمند همراهی دولت و بخش خصوصی است. افزایش بهره‌وری، رونق تولید برای تحقق شعار سال، تقویت مبادلات تجاری، احیای معادن، مشورت با نخبگان اقتصادی، انجام صادرات از کمرگ استان، مبارزه با فساد، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و مردمی کردن اقتصاد و ... از مهمترین این انتظارات است.

وی بیان کرد: توصیه می‌شود بخش خصوصی از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای دوری کند و تمرکز خود را بر تقویت اقتصاد داخلی و همراهی با دولت برای دست‌یابی به رشد و توسعه قرار دهد.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌ها، تامین آب پایدار در بخش‌های شرب، صنعت، کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی، تکمیل زنجیره ارزش و دعوت از وزاری اقتصادی برای حضور در استان و رفع مطالبات و دغدغه‌های فعالان اقتصادی استان از جمله برنامه‌هایی است که وظایف دولت در قبال بخش خصوصی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده