تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۹
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۱۴۹۸۷
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل آبفا خراسان رضوی:

پساب فاضلاب جایگزین آب شرب در کارخانه‌های فولاد خواهد شد

‌می‌متالز - مدیرعامل آبفا خراسان رضوی از پساب به عنوان مهمترین فاکتور در واحد‌های تولید فولاد نام برد و افزود: پساب فاضلاب جایگزین آب شرب در کارخانه‌های فولاد خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، حسین امامی از جذب حدود ۲۷ هزار میلیارد ریال سرمایه در بخش فاضلاب ۶ شهر این استان خبر داد و افزود: این شهر‌ها شامل گلبهار، سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، خواف و تایباد می‌شود.

وی با اشاره به تنوع منابع مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش غیر دولتی در اجرای پروژه‌های صنعت آب و فاضلاب اظهار کرد: طرح‌های فاضلاب پس از تکمیل از ۲۰ تا ۲۵ سال در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد و پس از اتمام این مدت، تحویل آبفا خواهد شد.

مدیرعامل آبفا خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار پساب حاصل از تصفیه فاضلاب را به فروش می‌رساند و یا خود مورد استفاده قرار می‌دهد و کلیه هزینه‌های نگهداری و اورهال تأسیسات را هم در مدت بهره‌برداری عهده‌دار خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح احداث و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر گلبهار ظرف دو سال به روش BOT (خرید تضمینی فاضلاب) با ظرفیت ۳۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز احداث و در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است، افزود: احداث و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک توحید شهر سبزوار توسط سرمایه‌گذار حقیقی و ساخت شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب شهر‌های تربت‌حیدریه، نیشابور، خواف و تایباد نیز به روش بیع متقابل توسط بخش صنعت و معدن استان عملیاتی شده است.

امامی از پساب به عنوان مهمترین فاکتور در واحد‌های تولید فولاد نام برد و افزود: پساب فاضلاب جایگزین آب شرب در کارخانه‌های فولاد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده