تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۵۹
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۳۱۰۵۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان دنا مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت‌های بومی باعث توسعه پایدار می‌شود/ توسعه پایدار باعث افزایش رونق اشتغال‌زایی و تولید است

‌می‌متالز - وزیر صمت با تاکید بر اینکه سی‌سخت قابلیت‌های گردشگری بسیاری دارد، اعلام کرد که توسعه پایدار در استان کهگیلویه و بویراحمد باعث افزایش رونق اشتغال‌زایی، گردشگری و تولید می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت که به‌عنوان وزیر معین و در جریان سفر استانی ریاست جمهور به استان کهکیلویه و بویراحمد، به شهرستان دنا سفر کرده، در نشست با فعالان اقتصادی، مقامات، مسوولان، خانواده شهدا و ایثارگران شهرستان دنا گفت: شهرستان دنا و شهر سی‌سخت قابلیت‌های گردشگری بسیار و مردمان خونگرم و مهربانی دارد که باید پتانسیل‌های گردشگری این منطقه را کشف و به بهترین شکل از آن‌ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار در استان باعث افزایش رونق اشتغال‌زایی، گردشگری و تولید می‌شود، به ظرفیت‌های خوبی که در حوزه نفت و گاز و معادن در این استان وجود دارد، تاکید کرد و گفت: اگر ما در استان تصمیماتی را اتخاذ کنیم که خود اتکا نباشد، در اصل به سمت توسعه ناپایدار حرکت کردیم.

وزیر صمت با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های بومی یکی از راه‌های تحقق توسعه پایدار است، تصریح کرد: باید با بررسی مدیران وزارتخانه، کار‌های مطالعاتی روی معادن و پهنه‌های معدنی استان انجام داد تا درصورت وجود منابع معدنی دارای پشتوانه اقتصادی و رعایت شرایط زیست محیطی، زمینه فعال کردن آن‌ها را فراهم کرد.

وی تجمیع ظرفیت‌های انسانی و تشکیل شرکت‌های بزرگتر که باعث پایداری بیشتر و بهتر می‌شود را از دیگر موضوعات قابل بررسی در این منطقه برشمرد و تاکید کرد: مسوولان استانی روی این موضوع حمایت بالاتر و اهتمام بیشتری داشته باشند تا بتوان با تجمیع شرکت‌های کوچک و هم‌افزایی آنها، شرایط را برای توسعه پایدار و بهره‌برداری بیشتر فراهم کرد.

علی‌آبادی از انعکاس مطالب و مشکلات مطرح شده شهرستان در این نشست به اعضای هیات دولت جهت اخذ تصمیمات مقتضی و ارائه راهکار‌های لازم خبر داد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده