تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۳۴
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۳۱۱۰۷۸
سرویس خبر : انرژی

گواهی سپرده نفتی ابزاری شفاف برای سرمایه‌گذاری مردم

‌می‌متالز - سید حمید حسینی، سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی تاکید کرد: مردم باید در سرمایه‌گذاری، تجارت نفت و امور مربوط به نفت درگیر شده و از ظرفیت‌های کشور استفاده کنند.

به گزارش می‌متالز، سید حمید حسینی سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی درباره گواهی سپرده نفت خام و فرصت جدید سرمایه‌گذاری با سپرده نفتی گفت: مردم باید در سرمایه‌گذاری، تجارت نفت و امور مربوط به نفت درگیر شده و از ظرفیت‌های کشور استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از صاحبان سرمایه در حال حاضر به خرید گواهی سپرده نفتی فکر می‌کنند، عنوان کرد: در حال حاضر موضوع مهم برای گواهی سپرده نفت خام بستگی بسیار به اعتماد مردم، راه‌های جلب اعتماد، خرید اوراق و مشارکت در سرمایه‌گذاری آن‌ها برمی‌گردد.

حسینی ادامه داد: با توجه به تجربه موفق بورس کالا و انرژی در زمینه گواهی سپرده، بهتر است اعتماد مردم را برای سرمایه‌گذاری در این زمینه بیش از پیش جلب کرده و مردم را به نفت نزدیک کرده و از ظرفیت‌های آن استفاده کنیم.

وی با تاکید به اینکه در زمینه گواهی سپرده نفت خام نیاز به بازاری شفاف هستیم، اظهار کرد: بازاری شفاف برای این بهره‌مندی از این گواهی به طور قطع به نفع مجموعه نفت خواهد بود و به نظر می‌رسد اگر رسانه‌ها همراهی کرده و اطلاعات درستی به مردم ارائه دهند، این گواهی ابزار بسیار خوبی برای اینکه مردم و شرکت‌های نفتی به نفت و سرمایه‌گذاری در آن ترغیب شوند، خواهد بود.

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با اعلام اینکه طراحی این اوراق کار ارزشمندی است که از ۳ تا ۴ ماه گذشته شروع شده، افزود: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی لازم برای این اوراق باید انجام شود چرا که فرهنگ‌سازی، تبلیغات و اطمینان به جامعه برای کشور بسیار مهم بوده و عمده مشتری‌ها با نگاه سرمایه گذاری وارد این مقوله می‌شوند.

حسینی با اشاره به اینکه ایران پنجمین کشور از لحاظ ذخایر منابع طبیعی است، خاطرنشان کرد: ایران پس از روسیه، آمریکا، کانادا و عربستان با دارابودن ۲۷ هزار میلیارد دلار ذخایر نفت، گاز و معادن در کشور جزو کشور‌هایی است که می‌توان از منابع غنی آن استفاده کرد.

وی عنوان کرد که اگر نتوانیم از امتیازات موجود در کشور و همچنین نیروی انسانی بهره‌مند شویم، به طور قطع، اقتصاد کشور و مهمتر از همه کشور به رشد و توسعه نخواهد رسید.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده