تاریخ: ۳۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۳۶
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۳۱۱۳۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
درخشان:

تشکیل لایحه وزارت بازرگانی نیازمند آراء بیشتری بود

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس فقط توانست آرای ۵۴ درصد نمایندگان را به خود اختصاص دهد.

به گزارش می‌متالز، عبدالناصر درخشان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره تصویب لایحه تشکیل وزارت بازرگانی و اینکه آیا تصویب این لایحه به دو سوم آرا نمایندگان نیاز نداشت، گفت: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس و برنامه ششم توسعه تشکیل وزارت خانه جدید نیازمند کسب دو سوم آرا است؛ ولی به یکباره و در فرآیند تصویب لایحه وزارت بازرگانی و بعد از اعتراض عده کثیری از نمایندگان اعلام شد که چنین شرایطی وجود ندارد.

وی در ادامه بیان کرد: لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس فقط توانست آرای ۵۴ درصد نمایندگان را به خود اختصاص دهد. وقتی ما نمایندگان به این امر معترض شدیم اعلام شد که رییس مجلس می‌تواند این کار را بکند، ولی اینکه چه قانونی به رئیس مجلس این اجازه را می‌دهد، نمی‌دانیم.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: تا قبل از اعلام نتایج ما مطمئن بودیم که تصویب این لایحه نیازمند دو سوم آرا است و اعتراض هم به این موضوع شد؛ ولی گویا بنا این بود که به هر نحو ممکن تشکیل وزارت بازرگانی رای بیاورد.

درخشان خاطرنشان کرد: مجلس عملا مجوز تشکیل وزارت بازرگانی را داد و در ادامه دیگر نمی‌توان جلوی تشکیل این وزارت خانه را گرفت و این طرح وارد مرحله بررسی بند‌های مختلف شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده