تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۴
بازدید: ۵۴
کد خبر: ۳۱۱۹۶۸

محدودیت کرونایی ورود به ایران برداشته شد

‌می‌متالز - محدودیت کرونایی و شرط سفر هوایی گردشگران خارجی به ایران برای داشتن کارت واکسن، اگر تا کنون کم و بیش وجود داشت؛ اکنون به صورت رسمی برداشته شد.

به گزارش می‌متالز، در اطلاعیه رئیس رویه‌ها و مقررات فروش مسافر هواپیمایی اعلام شده که تمام محدودیت‌های کرونایی مسافران ورودی به ایران لغو شد.

در این اطلاعیه آمده، تمام محدودیت‌های مرتبط با همه گیری کووید ۱۹ برای پذیرش مسافران ورودی در پرواز‌های بین المللی به ایران لغو شده و مسافران می‌توانند با مجوز‌های معتبر مانند گذشته به کشور سفر کنند.

پیش از این بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در اردیبهشت ماه امسال گفته بود؛ با پایان وضعیت اضطراری پاندمی کرونا در جهان، مسافران خارجی برای ورود به کشور نیاز به کارت واکسن ندارند.

وزیر بهداشت در عین حال تاکید کرد:، اما این اقدامات در واقع مقدمه است و با توجه به اینکه کرونا همچنان در دنیا فعال است، هنوز پایان این بیماری اعلام نشده است.

کشور ایران مانند خیلی از کشور‌های دیگر پس از همه گیری کرونا محدودیت‌هایی را برای ورود گردشگران گذاشت که یکی از این محدودیت‌ها داشتن کارت واکسن و تزریق حداقل دو دوز واکسن بوده است. اما با فروکش کردن شیوع این بیماری سختگیری برای این موضوع هم کمتر شد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده