تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۵
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۱۳۰۸۹
در دیدار با معاون صنایع هوانوردی روسیه مطرح شد؛

اهمیت بالای توسعه فن‌آوری در صنعت حمل و نقل/ ظرفیت‌های خوب ایران در تولید موتور و بنده هواپیما

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در دیدار با معاون صنایع هوانوردی وزیر صنعت روسیه، توسعه فن‌آوری در صنعت حمل و نقل را موضوعی بسیار مهم و راهبردی برشمرد.

به گزارش می‌متالز، «آندره بوگینسکی» معاون صنایع هوانوردی وزیر صنعت روسیه و تیم همراه، با حضور در وزارت صمت با «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست که «منوچهر منطقی» معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت و برخی از مدیران این وزارتخانه هم در آن حضور داشتند، در خصوص توسعه همکاری‌های طرفین در حوزه صنعت هواپیمایی بحث و تبادل نظر شد.

در ابتدای این نشست، علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: صنعت حمل و نقل، صنعت بسیار مهمی در دنیا به‌حساب می‌آید و در این حوزه خصوصا صنایع هوایی، برخی کشور‌ها تلاش کرده‌اند تا انحصار ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه اگر روزی این انحصار به‌صورت قاطع و موثر در دنیا شکل بگیرد، ابراز‌های فشار ناشی از آن ابعاد سیاسی و اجتماعی علیه سایر کشورها، ایجاد خواهد کرد، افزود: این مساله در صنایع دیگر هم قابل مشاهده است و برخی کشور‌های صاحب قدرت، از نظر سرمایه‌گذاری و ایجاد بازار در این حوزه، با سایر کشور‌ها فاصله بسیاری گرفته‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، موضوع توسعه فن‌آوری در صنعت حمل و نقل را بحث بسیار مهم و راهبردی برشمرد و ادامه داد: امروز روسیه و ایران بیش از همه کشور‌ها این مفاهیم را درک کرده‌اند، زیرا از جانب کشور‌های صاحب فن‌آوری، فشار سیاسی بسیاری را تحمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه مذاکرات بسیار خوبی در طول یک‌سال اخیر میان ایران و روسیه در صنعت هوایی صورت گرفته، اما نیاز به افزایش سرعت در توسعه همکاری‌ها در این حوزه است، اضافه کرد: در یکسال گذشته، دو نشست مهم با مقامات ارشد کشور روسیه و چندین بازدید از امکانات طرفین در این حوزه داشتم و قرار بود همکاری زیربنایی و اصولی میان دو کشور آغاز شود انتظار داریم سرعت توسعه و پیشرفت همکاری‌های در این خصوص افزایش یابد.

علی‌آبادی در این دیدار بر اینکه بازار ایران و روسیه و بازار منطقه، پتانسیل بالایی برای انجام همکاری‌های مشترک اقتصادی و قابل قبول بین دو کشور در این حوزه (صنعت هوانوردی) را دارد، تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه برای این همکاری احترام قائل بوده و آن را حمایت و پشتیبانی می‌کنیم، تاکید کرد: وزارت صمت نقش خود را برای ایجاد و حمایت از این همکاری و زمینه‌سازی برای بسیج تمام ظرفیت‌های داخل ایران، در توسعه این همکاری‌ها به‌کار خواهد بست.
اهمیت بالای توسعه فن‌آوری در صنعت حمل و نقل/ ظرفیت‌های خوب ایران در تولید موتور و بنده هواپیما

در ادامه، «آندره بوگینسکی» معاون صنایع هوانوردی وزیر صنعت روسیه با تشکر از مهمان نوازی ایران و توجه خاص وزیر صمت ایران به توسعه همکاری‌های طرفین گفت: اجرایی شدن توافقاتی که در جریان دیدار‌های مختلف به آن دست پیدا می‌کنیم، مضوع قابل اهمیت است؛ هرچند برای اجرای برخی پروژه‌ها، نیازمند دریافت تائیدیه از سوی مقامات عالیرتبه دو کشور هستیم.

وی در ادامه در خصوص همکاری‌های فیمابین، میزان سرمایه‌گذاری و زمان اجرا اشاره و توضیحات جامعی را در مورد شرایط لازم برای اجرایی شدن پروژه‌های مشترک میان طرفین در حوزه صنعت هوایی ارائه کرد.

معاون صنایع هوانوردی وزیر صنعت روسیه همچنین به ایجاد مرکز مهندسی مشترک در ایران اشاره کرد و گفت: این مرکز می‌بایست براساس تولید یک محصول خاص ایجاد شود که تولید نهایی آن برای طرفین سودمند باشد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده