تاریخ: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۳
بازدید: ۳۶
کد خبر: ۳۱۳۳۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان کردستان مطرح کرد؛

تعریف ۱۹۵۰ طرح سرمایه گذاری در حوزه تولید در کردستان/ حمایت از تولید و احیای واحد‌های تولیدی از اولویت‌های کاری‌مان است

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کردستان اعلام کرد که در حوزه تولید و اشتغال این استان، یک هزار و ۹۵۰ طرح سرمایه گذاری با اشتغال‌زایی بالغ بر ۳۱ هزار نفر تعریف شده است.

به گزارش می‌متالز، «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان، گفت: مجموعه صنعت، معدن و تجارت یکی از مجموعه‌های مهم در امر تولید است که در حال حاضر در کردستان ۴۲.۵ درصد اقتصاد استان متکی به حوزه‌های صمت است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه تولید و اشتغال این استان، یک هزار و ۹۵۰ طرح سرمایه گذاری با اشتغال‌زایی بالغ بر ۳۱ هزار نفر تعریف شده، افزود: در مجموعه در حوزه صنعت، هزار و ۲۷ واحد صنعتی داریم که از این تعداد ۶۵ درصد یعنی ۶۶۶ مورد فعال و ۱۹۹ مورد نیز نیمه فعال است.

مدیرکل صمت استان کردستان ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی، اهداف و الزامات، اسناد بالادستی طبق شعار سال که همان رشد تولید است، بسته شده و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، نهضت فعال‌سازی واحد‌های راکد راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری ۲۶ واحد راکد با همکاری صنایع کوچک استان تاکنون فعال‌سازی شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران خرد در نظر گرفته شده، اضافه کرد: با توجه به ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در زمینه طرح‌های صنعتی مهم و پیشران و همچنین طرح‌های صنایع و معدن مجوز‌های لازم ظرف ۲۴ ساعت برای سرمایه‌گذاران صادر می‌شود.

خلیقی در ادامه تاکید کرد: با همت استاندار کردستان و پیگیری‌های اداره کل صمت در خصوص مجوز‌های بی‌نام با هماهنگی مرکز سرمایه‌گذاری ورود شده و مجوز‌های بی‌نام به نام سرمایه‌گذارانی که اهلیت آن‌ها تایید شده، صادر شده است.

وی همچنین تاکید کرد: در حوزه معدن نیز در کردستان ۳۵۶ واحد دارای پروانه داریم که ۱۸۶ واحد آن‌ها فعال و بقیه که اکثرا معادن سنگ لاشه هستند، در حال تجهیز کارگاه و یا غیر فعال است.

مدیرکل صمت استان کردستان با اشاره به اینکه ۱۸ گونه ماده معدنی در استان داریم، تاکید کرد: در زمینه تولید طلا در کشور رتبه اول، در بحث ذخیره طلا رتبه دوم و در بحث ذخیره سنگ آهن رتبه ۵ کشوری را داریم.

وی اضافه کرد: در حوزه تجارت نیز با توجه به ظرفیت مرز سالانه حدود ۶ میلیارد دلار مبادلات تجاری با اقلیم کردستان عراق داریم و انتظار می‌رود با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد ارتقا مبادلات مرزی باشیم.

تعریف ۱۹۵۰ طرح سرمایه گذاری در حوزه تولید در کردستان/ حمایت از تولید و احیای واحد‌های تولیدی از اولویت‌های کاری‌مان است

آغاز طرح دوشنبه‌های تولید در کردستان

خلیقی با بیان اینکه طرح دوشنبه‌های تولید با هدف حمایت از واحد‌های تولیدی و رفع موانع تولید با حضور مسئولان استان در سنندج آغاز شد، تاکید کرد: حمایت از تولید و احیای واحد‌های تولیدی یکی از اولویت‌های کاری صمت کردستان است.

وی با بیان اینکه با توجه به منویات رهبری در خصوص شعار سال رشد تولید و مهارت تورم خوشبختانه تاکنون گام‌های ارزنده‌ای برداشته شده و ۲۶ واحد راکد به‌صورت کامل احیا شده است، افزود: استان کردستان دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است که با توجه و تقویت آن‌ها می‌توان شاهد تحول در حوزه اقتصاد و اشتغال استان بود.

مدیرکل صمت استان کردستان همچنین گفت: در حال حاضر بستر‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در استان فراهم شده و انتظار می‌رود واحد‌های تولیدی خرد نیز با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در بحث صادرات ورود پیدا کنند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده