تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۳۱۳۵۴۳
سرویس خبر : انرژی

تحویل برق به صنایع در تابستان چگونه بود؟

‌می‌متالز - سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه صنایع برای دریافت برق به ۳ گروه تقسیم شدند، گفت: رشد مصرف انرژی کلیه صنایع کشور از ابتدای خرداد تاکنون ۱۱.۵ درصد بوده است.

به گزارش می‌متالز، مصطفی رجبی مشهدی اظهار داشت: امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۱.۵ درصدی میزان انرژی تحویلی به صنایع بزرگ را داشتیم.

سخنگوی صنعت برق افزود: امسال یک برنامه برای صنایع متوسط و کوچک تنظیم کردیم که صنایع به ۳ گروه تقسیم شدند. گروه الف شامل کارگاه‌های صنفی و صنعتی هستند که حدود ۵۸۰ هزار واحد صنعتی را شامل می‌شود و هیچ محدودیتی در مصرف برق ندارند و این بخش از صنایع، ۹۲ درصد از مشترکان صنعتی را تشکیل می‌دهند.

بر اساس اعلام وزارت نیرو، وی گفت: گروه دوم و در بخش شهرک‌های صنعتی که با توافق با آن‌ها یک روز در هفته را برای آن‌ها در نظر گرفتیم که در برنامه مدیریت مصرف مشارکت کنند و این یک روز را نیز می‌توانند با جابه‌جایی شیفت یا در روز تعطیل جبران کنند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران تصریح کرد: برای گروه سوم که ۳۰۲ واحد صنعتی انرژی بر کشور هستند طبق توافقی که با وزارت صمت داشتیم برنامه‌ریزی شده مطابق با نیاز بازار، میزان تقاضا و مباحث قیمتی، میزان برق آن‌ها تأمین شود که اکنون مطابق برنامه پیش می‌رود.

سخنگوی صنعت برق در خصوص میزان انرژی تحویلی به صنایع انرژی بر کشور گفت: فولادی‌ها حدود ۱۳ درصد، مس و آلومینیوم حدود ۱۱ درصد و سیمانی‌ها حدود ۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشتند و از آن‌ها برای همکاری خوب با صنعت برق قدردانی می‌کنیم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده