تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۵۳
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۳۱۸۰۳۰
سرویس خبر : انرژی

رشد ۶/۱ درصدی برق تحویلی به صنایع انرژی بر کشور

‌می‌متالز - سخنگوی صنعت برق کشور گفت: در گرم‌ترین تابستان ۱۱ سال اخیر، برقی که به صنایع انرژی بر کشور تحویل دادیم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶/۱ درصد رشد داشت.

به گزارش می‌متالز، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه امسال با افزایش زود هنگام دمای هوا در کشور و در نتیجه با رشد دو برابری مصرف برق نسبت به سال گذشته مواجه شدیم اظهار داشت: امسال مصرف برق نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش داشت.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: خوشبختانه میزان برق تحویلی به صنایع انرژی بر کشور در شش ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶/۱ درصد رشد داشت و این عدد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ نیز رشد ۱۹/۲ درصدی را نشان می‌دهد.

سخنگوی صنعت برق در ادامه تصریح کرد: میزان برق تحویلی به صنایع انرژی بر در ۴ ماهه گرم امسال نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۵/۵ درصد رشد داشت.

وی در ادامه افزود: امسال برق تحویلی به مشترکان صنعتی کوچک و کارگاه‌های صنعتی به طور کامل وبدون محدودیت تامین شد.

رجبی مشهدی در پایان با اشاره به شرایط تامین برق صنایع در دوره مدیریت مصرف امسال گفت: سهم صنایع فولادی ۱ درصد، سیمان ۳/۶ درصد، صنایع فلزی ۹ درصد و خودروسازی ۸/۵ درصد بوده و خوشبختانه تابستان امسال شرایط به گونه‌ای پیش رفت که در بسیاری از کالا‌های تولید شده میزان تولید از تقاضای بازار بیشتر بود.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده