تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۳۹
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۳۰۸۹۷۴
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران:

صنایع از ساعت ۲۴ تا ۸ صبح بدون هیچ محدودیتی از برق استفاده کنند

‌می‌متالز - مصطفی رجبی مشهدی گفت: براساس موافقت وزیر نیرو، اگر مصرف برق صنایع خارج از دیماند قراردادی آن‌ها باشد، مجاز خواهند بود از مصرف آزادانه برق در نیمه‌شب بهره‌مند شوند و بدون اعمال هیچ جریمه‌ای پرداخت کنند؛ بنابراین از ساعت ۲۴ تا ۸ صبح هیچ محدودیتی وجود ندارد.

به گزارش می‌متالز، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در نشست وزیر نیرو با فعالان صنعت فولاد گفت: برای سایر ساعت‌ها نیز متناسب با فعالیت صنعت مورد نظر و با هماهنگی وزارت صمت، برنامه مدون وجود دارد تا بتواند زنجیره تولید را به طور کامل طی کند.

وی ادامه‌داد: طبق توافق و برنامه‌ریزی مدونی که با وزارت صمت انجام شد، یک‌سوم از دوره چهار ماه گرم سال را بدون مشکل اساسی پشت سرگذاشتیم و دو سوم باقی‌مانده را نیز با همکاری و رشد تولید این گروه از صنایع سپری خواهیم کرد.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه هدف ما از برگزاری این نشست دریافت بازخورد‌های انجمن فولاد و رفع مشکلات یا تخطی بوده است، خاطرنشان‌کرد: پس از ۲۰ خرداد که اجرای طرح مدیریت مصرف صنایع آغاز شد، نسبت به مدت مشابه سال گذشته صنعت فولاد کشور ۲۹ درصد انرژی بیشتر تحویل گرفته که باعث رضایت و رشد تولید شده است.

رجبی مشهدی اضافه‌کرد: بخش عمده و ۹۲ درصد از صنایع بدون هیچ محدودیتی در مصرف برق به تولید مشغول هستند و صنایع متوسط واقع در شهرک‌های صنعتی هم فقط نیم روز در هفته مشمول طرح مدیریت مصرف می‌شوند؛ بنابراین در نهایت ۳۰۰ واحد صنعتی بزرگ هستند که مشمول طرح مدیریت مصرف شده‌اند.

وی با بیان اینکه اقدام‌های اساسی برای رفع مشکلات و گشایش این صنعت انجام شده است، گفت: یکی از موارد این گشایش‌ها دستور وزیر نیرو بود که در روز گذشته به همه برق‌های منطقه‌ای تکلیف شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: رفع محدودیت ساخت نیروگاه نیز از دیگر مواردی بود که اقدام برای گشایش آن‌ها آغاز شده است و امید است که در سال رشد تولید بتوانیم با همکاری همه صنعتگران و ادامه مشارکت خوبی که در طرح مدیریت مصرف برق داشته‌اند، انرژی بیشتری به صنایع تحویل دهیم.

قطعی برق بدون برنامه در ۲ سال گذشته نداشتیم

در ادامه جلسه، رئیس هیات‌مدیره و رئیس انجمن نوردکاران فولادی ایران ضمن تشکر از وزیر نیرو به‌منظور تعامل و درک شرایط این گروه از صنایع، گفت: مدیریت مصرف برق صنایع در سال گذشته بسیار تخصصی و با برنامه‌ریزی دقیق و منظم‌تری نسبت به سال ۱۴۰۰ انجام شد و مسوولان وزارت نیرو با اشراف کامل برنامه بهتری برای ما تدوین کردند که در حال اجراست.

احمد خوروش با بیان اینکه باوجود برخی مشکلات و کمبودها، الگوی مصرف ما در سال جاری و سال گذشته به نسبت سال ۱۴۰۰ بسیار قابل‌قبول است، ادامه‌داد: امسال و سال ۱۴۰۱ با قطعی برق بدون برنامه که باعث ضرر زیان‌های جبران‌ناپذیر می‌شد مواجه نشدیم، زیرا الگوی مصرف به‌گونه‌ای تنظیم شد که ضمن آسیب نرسیدن به صنایع کشور، رشد تولید مداوم و کامل را داشته باشیم.

رئیس انجمن نوردکاران فولادی ایران درخواست کرد که بخشی از الگوی مدیریت مصرف این صنایع از قطعی ساعتی به روزانه تغییر یابد که با این درخواست موافقت شد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده