تاریخ: ۲۷ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۳۵
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۳۳۰۱۹۷
سرویس خبر : انرژی

بازدید مدیرعامل گروه مپنا از پروژه تصفیه خانه ذوب آهن اصفهان

‌می‌متالز - پروژه تصفیه خانه ذوب آهن اصفهان که به صورت (BOT) و در مساحتی بالغ بر ۵ هکتار توسط شرکت مپنا در حال ساخت است، بزرگترین پروژه این شرکت در بخش پساب از نظر حجم و راندمان در سطح خاورمیانه به شمار می‌رود.

به گزارش می‌متالز، میزان ۸۵۰ مترمکعب در ساعت پساب صنعتی و بهداشتی وارد این تصفیه‌خانه می‌شود که ۵۵۰ متر مکعب آن، پساب دو شهر همجوار کارخانه (زرین شهر و فولادشهر) و مابقی آن نیز پساب موجود در سطح کارخانه است و براین اساس ۷۶۵ مترمکعب آب نرم و دمین از این تصفیه‌خانه بدست می‌آید که در فرایند‌های صنعتی کارخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محمد اولیاء مدیرعامل گروه مپنا با هدف بررسی روند پیشرفت این پروژه، سه شنبه بیست و ششم دی‌ماه از سایت این مجموعه شامل مسیر بهداشتی و صنعتی پساب، تصفیه تکمیلی و ... بازدید کرد و از نزدیک در جریان چالش‌های پیش روی تکمیل و اجرای این پروژه قرار گرفت.

مدیرعامل گروه مپنا این پروژه را به عنوان بخشی از صنعت رو به رشد آب در گروه مپنا معرفی کرد و گفت: بازدید امروز از بخش‌های گوناگون پلنت تصفیه‌خانه ذوب آهن اصفهان فرصت بسیار خوبی را فراهم کرد و طبیعتاً در بخش ستادی و تصمیم گیری‌های ما بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی کمبود نقدینگی ریالی و ارزی زنجیره تامین در پروژه‌های مختلف گروه مپنا و همچنین مطالباتی که این مجموعه از شرکت‌های دولتی و خصوصی دارد را عامل کُندی در برخی از پروژه‌ها عنوان کرد و تصریح نمود: بر اساس نشست امروز و مرور فعالیت‌های باقی مانده در این پروژه، انشاا... در پایان شهریورماه سال آینده این تصفیه‌خانه راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل گروه مپنا ادامه داد: بخش عمده‌ای از هزینه‌های ریالی و ارزی این پروژه انجام شده است و در جلسه‌ای که در محل سایت پروژه داشتیم نیز مقرر شد تمهیدات لازم برای تامین ارز باقی مانده تا انتهای سال برای معدود خرید‌های باقی مانده تامین گردد و همچنین در بخش احداث پروژه نیز مقدار ریالی باقی مانده از طریق بخش سرمایه‌گذاری مپنا ظرف مدت ۸ ماه آینده به تدریج در اختیار پروژه قرار گیرد.

محمد اولیاء در خصوص منحصربفرد بودن پروژه تصفیه‌خانه آب ذوب آهن اصفهان نیز گفت: در بخش تصفیه پساب‌های صنعتی پروژه‌های زیادی در کشور نداشتیم و یا در احجام کوچکتر این پلنت‌ها احداث شدند، اما این پروژه به لحاظ بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین، و حجم بالای پساب تحویلی به این کارخانه منحصربفرد است.

بازدید مدیرعامل گروه مپنا از پروژه تصفیه خانه ذوب آهن اصفهان

منبع: ذوب آهن اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده