تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۷
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۳۱۵۶۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحلیل بنیادی پکرمان/ کارنامه ضعیف گروه صنعتی بارز در مرداد ۱۴۰۲

‌می‌متالز - بررسی گزارش عملکرد ماهانه پکرمان در مردادماه نشان می‌دهد، این شرکت در دومین ماه از تابستان ۱۴۰۲ نتوانست کارنامه قابل قبولی از عملکرد خود ارائه دهد. چرا که مقدار تولید و فروش شرکت در این ماه کاهش نسبتا شدیدی داشته است.

به گزارش می‌متالز، نگاهی به گزارش عملکرد گروه صنعتی بارز در مردادماه حاکی از آن است که مقدار تولید شرکت در این ماه کاهش حدود ۲۲ درصدی را در مقایسه با تیرماه تجربه کرده و به چهار هزار و ۹۹۱ هزار کیلوگرم رسیده است.

همچنین مقدار تولید پکرمان در مقایسه با تولید پنج هزار و ۹۵۲ تنی در مردادماه سال گذشته نیز حدود ۱۶ درصد افت کرده است. گفتنی است تیوب و تایر بایاس با کاهش تولید ۵۰ و ۴۶ درصدی بیشترین کاهش تیراژ تولید را میان محصولات این شرکت به ثبت رسانده‌اند.

کاهش تولید شرکت در مرداد سبب شد تا پکرمان در فروش محصولات خود نیز با مشکل مواجه شود. به طوری که مقدار فروش شرکت در این ماه از هفت میلیون و ۱۶۳ هزار کیلوگرم در تیرماه با کاهش ۲۳ درصدی به پنج میلیون و ۵۴۹ هزار کیلوگرم رسید. همچنین مقدار فروش مردادماه گروه صنعتی بارز در مقایسه با فروش هفت میلیون و ۲۷۲ هزار تنی مرداد سال ۱۴۰۱ نیز حدود ۲۴ درصد کاهش داشته است.

لازم به ذکر است بیشترین کاهش مقدار فروش شرکت مربوط به تایر رادیال است. از آنجا که این محصول در میان محصولات تولیدی شرکت از قیمت بالاتری برخوردار است، تاثیر زیادی بر کاهش درآمد پکرمان در خردادماه گذاشته است.

تحلیل بنیادی پکرمان/ کارنامه ضعیف گروه صنعتی بارز در مرداد ۱۴۰۲

درآمد ماهانه پکرمان

بررسی گزارش عملکرد پکرمان حاکی از آن است که درآمد ماهانه شرکت در مردادماه به ۶۳۳ میلیارد تومان رسیده است. این عدد در مقایسه با درآمد ۷۶۷ میلیارد تومانی شرکت در تیر حدود ۱۷ درصد کاهش داشته است. اما درآمد ماهانه گروه صنعتی بارز در این ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۲ درصد افزایش داشته که کارنامه ضعیف مردادماه شرکت را تغییر نمی‌دهد.

چرا که این رشد درآمد نسبت به سال گذشته تنها به واسطه افزایش نرخ‌های فروش پکرمان در سال جاری بوده و به عملیات شرکت نمره قبولی نمی‌دهد.

تحلیل بنیادی پکرمان/ کارنامه ضعیف گروه صنعتی بارز در مرداد ۱۴۰۲

نرخ فروش محصولات

بررسی گزارش عملکرد ماهانه گروه صنعتی بارز نشان می‌دهد، حتی افزایش قیمت محصولات شرکت نیز نتوانست جلوی کاهش درآمد پکرمان را بگیرد. لازم به ذکر است نرخ فروش محصولات شرکت در مردادماه نسبت به ماه گذشته به طور متوسط ۶ درصد افزایش داشته است.

به طوری که قیمت تایر رادیال ۸.۳ درصد، تایر بایاس ۲.۳ درصد، تیوب ۲.۹ و نوار ۷.۷ درصد در مردادماه بالا رفته است. همچنین قیمت محصولات این شرکت در مقایسه با مرداد سال گذشته نیز ۶۳ درصد افزایش داشته است.

در نهایت باید گفت وضعیت تولید و فروش پکرمان وخیم است و هر ماه مقدار آن‌ها کاهش می‌یابد. تنها عاملی نیز که از سقوط درآمدزایی شرکت جلوگیری کرده، رشد نرخ‌های فروش است و اگر روزی این موضوع ثابت شود، گزارش‌های خوبی از پکرمان نخواهیم دید.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده