تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۳۰
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۳۱۵۷۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
آصفری:

منابع بانکی باید به حوزه تولید، اشتغال و مسکن هدایت شود/ انتقاد از صرف منابع بانکی در حوزه‌های مد نظر بانک‌ها

‌می‌متالز - نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت:منابع بانکی باید در حوزه تولید، اشتغال و مسکن هزینه شود، اما در حوزه‌های مدنظر بانک‌ها هزینه می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمدحسن آصفری، با انتقاد از مبحث بنگاه داری بانک‌ها بیان کرد: بانک‌ها به وظیفه ذاتی خودشان برای تأمین تسهیلات برای مردم عمل نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه منابع بانکی باید در حوزه تولید، اشتغال و مسکن هزینه شود، اما در حوزه‌های مدنظر بانک‌ها هزینه می‌شود. تاکید کرد: به عنوان مثال بانک‌ها تکالیف خود پیرو قانون جهش تولید مسکن به درستی عملیاتی و اجرایی نمی‌کنند و این مسئله باعث ایجاد بسیاری از مشکلات برای مردم در بخش مسکن شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به بدهی‌های انباشته بانک‌ها بیان کرد: متاسفانه برخی از بانک‌ها بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان وام‌های کلان پرداخت کرده اند و برای بازپرداخت آن با مشکل مواجه شده اند.

این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به تکالیف وزارت اقتصاد و امور دارایی در این بخش بیان کرد: این وزارتخانه باید با بانک‌هایی که به وظیفه خودشان در این زمینه عمل نمی‌کنند، برخورد کند تا جلوی این رفتار‌های غیر منطقی بانک‌ها در عدم همراهی و کمک به مردم گرفته شود.

آصفری با بیان اینکه برخی از بانک‌ها خصوصی حاضر به همکاری در این بخش نیستند، ادامه داد: باید در این بخش اقدامات لازم مبنای کار قرار گیرد تا بانک‌هایی که منابع خود را فریز می‌کنند، با افزایش مالیات و برخورد اقتصادی و سیاست‌های تنبیهی و تشویقی ملزم به اعطای تسهیلات به ویژه در موضوع تسهیلات ساخت مسکن به مردم شوند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده