تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۳۲
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۱۶۱۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت سبدگردان داریک پارس پیش‌بینی کرد؛

رشد بازار سرمایه تا پایان سال

‌می‌متالز - در حال حاضر ارزان‌ترین بازار، بازار سرمایه است، به همین دلیل انتظار می‌رود شاخص تا پایان سال رشد خوبی داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، ابوالفضل شهرآبادی با بیان اینکه در شرایط کنونی پیش‌بینی بازار سرمایه کار دشواری است، اظهار داشت: برای این امر باید مؤلفه و فاکتور‌های اثرگذار بازار را مورد بررسی قرار داد و بر اساس آن پیش‌بینی کرد، اما از نگاه کلی می‌توان گفت قیمت سهام اوایل سال رشد خوبی داشت، اما در اثر سقوطی که در بورس رخ داد، قیمت‌ها بسیار پایین آمد و در مقایسه با سایر بازار‌های موازی همچون بازار مسکن، خودرو و ارز، همچنان پایین است و از این منظر بازدهی کاملی به سهامداران بدهکار است.

مدیرعامل شرکت سبدگردان داریک پارس با اشاره به صنایع پیشتاز تصریح کرد: صنایع پیشتاز تابع وضعیت و شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است و اگر در زمینه مذاکرات و توافق با غرب اتفاقاتی بیفتد طبیعتاً صنایع بانکی و خودرویی می‌توانند پیشتاز باشند، اما اگر عکس این اتفاق شکل بگیرد، صنایع دلاری و شرکت‌های صادرات‌محور می‌توانند رشد کنند.

شهرآبادی ضمن اشاره به اثرات منفی افزایش نرخ خوراک افزود: این اقدام از جمله موارد دستکاری دولت محسوب می‌شود که اثرات منفی آن هنوز بر بازار مشهود است.

وی در مورد وضعیت بازار‌های موازی نیز گفت: بازار مسکن در حالت رکود قرار دارد، طلا و ارز هم از آنجا که به یکدیگر وابسته هستند به نظر نمی‌رسد رشدی داشته باشند، بنابراین تنها بازاری که می‌تواند رشد داشته باشد بازار سرمایه است.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده