تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۰:۱۵
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۳۱۶۱۶۲

وعده‌های شهردار تهران درباره اتوبوس و مترو

‌می‌متالز - شهردار تهران با حضور در برنامه تلویزیونی گفت وگوی ویژه خبری، فهرستی از وعده‌های حمل‌ونقلی را ارائه کرد که برخی از آن‌ها امسال، برخی سال آینده و برخی در افق دورتر محقق خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، وی گفت: قرارداد ۳ هزار دستگاه اتوبوس جدید برای تهران منعقد و پرداخت آن انجام شده است که از این تعداد یک‌هزار دستگاه، برقی است. وی ابراز امیدواری کرد امسال ۱۲۶۰ اتوبوس جدید به تهران اضافه شود و افزود: تا پایان سال‌جاری حدود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نوسازی و بازسازی خواهد شد. شهردار تهران با بیان اینکه اخیرا ۱۵ ایستگاه شارژ خودروی برقی در تهران افتتاح شد، گفت: تا پایان سال آینده ۱۷۰۰ ایستگاه با ۵۰۰۰ دستگاه شارژ افتتاح می‌شود. ۴هزار موتور برقی و ۵۰هزار تاکسی برقی نیز به زودی وارد پایتخت خواهد شد.

به این ترتیب چهره شهر عوض می‌شود و آلودگی کاهش خواهد یافت. وی در مورد مترو هم خاطرنشان کرد: بازسازی واگن‌های مترو نیز ادامه دارد. تا پیش از امسال در یک سال و نیم گذشته ۱۴ کیلومتر خط با ۱۰ ایستگاه جدید افتتاح شده است. امسال، اما حدود ۲۰ کیلومتر با ۱۳ ایستگاه جدید افتتاح می‌شود. زاکانی هزینه ساخت و تجهیز هر کیلومتر خط متروی جدید را حدود ۲‌هزار میلیارد تومان عنوان کرد و وعده داد حفاری خط ۱۰ به زودی از سر گرفته شود. وی گفت: در مورد خط ۹ مترو هم تفاهم نامه امضا شده و کار شروع خواهد شد؛ اما شروع کار خطوط ۸ و ۱۱ سال آینده خواهد بود. وی البته درباره جزئیات نحوه تامین مالی ابرپروژه‌های حمل‌ونقلی مثل مترو که به چند ده همت اعتبار نیاز دارد، توضیح نداد.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده