تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۵۶
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۳۱۷۴۲۶
سرویس خبر : زمین شناسی
نماینده مردم قزوین و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

متخصصان فعال در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی برای کشور غنیمت هستند

‌می‌متالز - نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره برنامه‌های موجود در مجلس جهت پررنگ‌تر شدن نقش این سازمان در مباحث اکتشاف، زمین‌شناسی، مخاطرات و همچنین تولید و نگهداری ثروت گفت: زیرساخت همه فعالیت‌ها در همه کشور‌ها بر اساس قانون است و قانون به صورت ایجابی مانند چتری امنیت و آرامش برای سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، دکتر لطف‌الله سیاهکلی با بیان این‌که داده‌های تولید شده این سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور در بخش‌های مختلف زمین و معدن در تدوین قانون صحیح کمک‌کننده است، خاطرنشان کرد: ارتباط این سازمان با کمیسیون‌های تخصصی مجلس بایستی بیشتر توسعه یابد و مجلس از اطلاعات موجود در این سازمان نهایت بهره را برای تنظیم و اصلاح قانون بهره ببرد.

وی با اشاره به این‌که اطلاعات تولید شده در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور برای همه فعالان اقتصادی کشور سودمند است، افزود: این اطلاعات برای درست عمل کردن در سرمایه‌گذاری و خلق ثروت بسیار تاثیرگذار است و در جهت استقلال و خودکفایی کشور بسیار اهمیت دارد.

به گفته نماینده مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی درباره معادن فعالیت بسیار زیادی باید در کشور انجام شود و ما درصد کمی از معادن را احیا کردیم که بر همین اساس بایستی اطلاعات موجود در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور به سرمایه‌گزاران و سیاست‌مداران ارائه شود.

سیاهکلی با بیان این‌که متخصصان فعال در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور برای کشور غنیمت هستند، گفت: بایستی از سرمایه نیروی انسانی بسیار کارآمد در این سازمان کمک بگیریم و اطلاعات موجود را به سیاست‌مداران کشور ارائه کرد تا در راستای تصمیم‌گیری درست عمل کنند.

وی با تاکید بر این‌که همگی معتقدند که پیشرفت‌های حوزه تکنولوژی بر پایه معادن است، تصریح کرد: همه مواد اولیه از معدن تامین می‌شود و بسیاری از مواد معدنی دارای جایگاه ویژه‌ای در دنیا هستند و در حوزه تکنولوژی تاثیرگذارهستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دو ماده معدنی ژرمانیوم و سیلیس دنیای الکترونیک را متحول کرده و معدن در خلق ثروت و پیشبرد علم و تولید دانش و محصول دارای جایگاه ویژه‌ای است.

سیاهکلی از آمادگی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برای ارتقای جایگاه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور خبر داد و گفت: جایگاه کشور ما در حوزه معادن نسبت به ظرفیتی که در اختیار دارد کم است که بایستی به ساختار، جایگاه و بودجه این سازمان برای توسعه اکتشاف و داده‌کاوی توجه ویژه‌ای کرد.

تعداد بازدید : 1

منبع: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

عناوین برگزیده