تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۲۲
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۳۱۷۱۶۸
سرویس خبر : زمین شناسی
در دیدار نماینده مجلس شورای اسلامی از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور مطرح شد:

دولت در بخش حاکمیتی به جای کوچک شدن، چابک شود

‌می‌متالز - نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تهی شدن دولت از نیروی متخصص خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از کوچک شدن دولت می‌شود، همواره موضوع چابک‌سازی فراموش شده است، به همین‌خاطر است که نقش سازمان‌های تخصصی همچون سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، به مرور زمان کمرنگ‌تر می‌شود.

به گزارش می‌متالز، لطف‌الله سیاهکلی نماینده مردم استان قزوین و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بعدازظهر روز نوزدهم شهریورماه، مهمان دکتر علیرضا شهیدی معاون وزیر صمت و رئیس این سازمان بود.

در این نشست که با حضور آقایان احمد رضازاده معاون برنامه‌ریزی، توسعه منابع و پشتیبانی، احمد قرایی معاون اکتشاف و جعفر عمرانی معاون زمین‌شناسی برگزار شد، حاضران به بررسی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور به‌عنوان یک نهاد حاکمیتی مهم در زیربنای اقتصادی کشور پرداختند.

بنا به این گزارش، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تهی شدن دولت از نیروی متخصص خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از کوچک شدن دولت می‌شود، همواره موضوع چابک‌سازی فراموش شده است، به همین‌خاطر است که نقش سازمان‌های تخصصی همچون سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، به مرور زمان کمرنگ‌تر می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی می‌بایست اطلاعات بیشتری را از فعالیت‌های اکتشافی و معدنی داشته باشد و ضروری است که ارتباط میان دولت و مجلس مستکم‌تر شود. این ارتباط زمانی موثر خواهد بود که پیشنهادات دولت در قالب بسته‌های اقتصادی جهت قانون‌گذاری مثمرثمر در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

در ادامه این جلسه، دکتر علیرضا شهیدی و معاونانش نیز درخصوص معضلات بودجه‌ای سازمان متبوع‌شان، بحث و تبادل نظر کردند.

جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی و چالش نیروی انسانی از دیگر مواردی بود که در این جلسه به آن‌ها اشاره شد.

در پایان این جلسه، نماینده استان قزوین در مجلس شورای اسلامی، ضمن ابراز نگرانی از فرونشست دشت قزوین، خواهان ایجاد جلسات کارشناسی بیشتر با سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی و سایر نهاد‌های مرتبط با شورای سیاست گذاری استان درخصوص جلوگیری از پیشرفت این مسئله مشکل‌ساز شد.

گفتنی است؛ لطف‌الله سیاهکلی در حال حاضر نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی است. وی در مقطع لیسانس از دانشگاه صدا و سیما در رشته الکترونیک فارغ‌التحصیل و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بحران از دانشگاه مالک اشتر تهران است.

منبع: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

عناوین برگزیده