تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۱۶
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۳۱۷۸۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
شکوفایی اقتصاد کشور در گرو رونق بورس و هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید

شکوفایی اقتصاد کشور در گرو رونق بورس و هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید

‌می‌متالز - یک نماینده مجلس با تاکید به اینکه بورس آینه شفاف و ویترین اقتصادی هر جامعه‌ای است، عنوان کرد: رشد و شکوفایی اقتصاد هر کشوری به رونق بورس، سرمایه‌گذاران، جذب سرمایه‌ها و هدایت آن به سمت تولید بستگی دارد.

به گزارش می‌متالز، عباس جهانگیرزاده عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه اکثر سرمایه‌گذاران برای ورود به بورس نیازمند امنیت و شفاف سازی هستند، گفت: رشد و شکوفایی اقتصاد هر کشوری به رونق بورس، سرمایه‌گذاران، جذب سرمایه‌ها و هدایت آن به سمت تولید بستگی دارد.

وی افزود: با ورود سرمایه به این حوزه منابع مالی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی برای توسعه فعالیت‌ها تأمین خواهد شد که در نهایت در یک چرخه پیوسته رونق کسب‌وکار، اشتغال‌زایی و بهبود و توسعه اقتصادی آن کشور را به همراه دارد.

نماینده مردم پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بورس در تمام کشور‌های دنیا حرف اول را در اقتصاد می‌زند، اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هر دوره‌ای حمایت‌های خود را از بورس و بازار سرمایه دریغ نکرده و برنامه‌های بورسی را در اولویت کار‌های خود قرار داده اند.

جهانگیرزاده با تاکید به اینکه بورس آینه شفاف و ویترین هر جامعه‌ای از نظر سرمایه‌گذاری است، عنوان کرد: شفافیت بازار سرمایه نشان دهنده این است که در جهت منافع اقتصادی کشور کار کرده و ما در تلاش هستیم با حمایت از بورس آن را در مسیر عالی پیش ببریم.

به گفته این نماینده مجلس؛ باید بپذیریم اگر هر نوع تصمیم‌گیری اقتصادی با ثبات باشد و روند متعادل، منطقی و کارشناسی خود را طی کند به طور حتم به هدف اصلی خواهیم رسید؛ در غیر این‌صورت تصمیم‌گیری‌های عجولانه و غیرکارشناسی، بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران را در پی خواهد داشت.

عضو کمیسیون کشاورزی در پایان با تاکید به اینکه برای رونق بورس باید از تجربیات کشور‌های توسعه یافته بهره‌مند شویم، گفت: مهم‌ترین هدفی که همه کشور‌ها و جوامع در تلاش برای رسیدن به آن هستند، رشد و توسعه اقتصادی است. بنابراین، رشد و توسعه اقتصادی، نیازمند سرمایه گذاری‌های کلان است. بازار سرمایه با شفاف سازی و مسیر درست می‌تواند زمینه را برای سرمایه گذاری بلندمدت و رشد و توسعه تولید هر کشور فراهم کند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده