تاریخ: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۴۲
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۱۷۹۷۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

عدم همراهی بانک‌ها با نهضت ملی مسکن ادامه دارد

‌می‌متالز - نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن، خواستار رسیدگی وزیر راه و شهرسازی در اسرع وقت به این مشکل شد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا احمدی اظهار کرد: اجرا طرح نهضت ملی مسکن در برخی استان‌ها از جمله گیلان و شهر رشت رضایت بخش نیست و مردم نیز به ما مراجعه کرده و از وضعیت اجرای پروژه‌های ساخت، گلایه‌مند هستند.

وی افزود: از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرده‌ایم هر چه سریع‌تر موضوع را بررسی و مشکلات را بر طرف کنند.

وی یادآور شد: در اجرای قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ها مکلف به پرداخت تسهیلات شده‌اند، اما متاسفانه، همکاری آن‌ها در این حوزه مطلوب نبوده و با مشکلاتی در این بخش مواجه هستیم.

در سال دوم جهش تولید مسکن (شهریور ۱۴۰۱ تا شهریور ۱۴۰۲) بانک‌ها باید ۴۵۸ هزار میلیارد تومان از تسهیلات خود را به بخش مسکن و پروژه‌های نهضت ملی مسکن تخصیص می‌دادند.

این در حالی است که مطابق آمار وزارت راه و شهرسازی تاکنون بانک مسکن ۹۹ هزار میلیارد تومان، بانک سپه ۱۶ هزار میلیارد تومان، بانک ملت ۱۳ هزار میلیارد تومان، بانک تجارت ۸ هزار میلیارد تومان، بانک ملی ۷ هزار ملیارد تومان، بانک صادرات ۷ هزار میلیارد تومان، بانک رفاه ۲ هزار میلیارد تومان و سایر بانک‌ها و موسسات مالی نیز در مجموع ۶ هزار ملیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند.

در سال اول و دوم اجرای قانون جهش تولید مسکن بانک‌ها و موسسات عامل نهضت ملی مسکن باید ۸۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کردند. در سال سال دوم قانون مذکور سیستم بانکی ۱۵۸ هزار میلیارد تومان معادل حدود ۱۹ درصد به تکلیف قانون خود در بخش مسکن عمل کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده