تاریخ: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۲۶
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۱۸۰۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
جدی:

صنعت نساجی نیازمند نوسازی تجهیزات و تامین مواد اولیه است/تکمیل زنجیره صنعت چرم به توجه ویژه نیاز دارد

‌می‌متالز - نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس می‌گوید تامین مواد اولیه، نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات و سرمایه گذاری برای ایجاد خطوط جدید از موانع پیش‌روی صنعت نساجی است.

به گزارش می‌متالز، علی جدی درباره موانع پیش‌روی صنعت چرم و نساجی، گفت: از آنجاکه در گذشته بی‌توجهی بسیاری به صنعت نساجی، پوشاک، چرم و کفش شده بود، رشد تولید در این حوزه منفی شده بود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذشته به نوسازی ماشین‌آلات و ایجاد خطوط جدید به منظور تقویت صنعت نساجی بی‌توجهی شده بود، ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه در ابتدا سازمان برنامه و بودجه رشد این بخش را صفر پیش‌بینی کرده بود.

وی اضافه کرد: با اقداماتی که طی ۲ سال اخیر انجام گرفته براساس آمار ارائه شده رشد تولیدات در حوزه صنعت نساجی به بیش از ۱۵ درصد رسیده در واقع نه تنها رشد این بخش دیگر منفی نیست بلکه مثبت نیز شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه هرچه توجه به یک صنعت بیشتر شود، رشد آن نیز بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: تامین مواد اولیه، نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات و سرمایه گذاری برای ایجاد خطوط جدید از موانع پیش‌روی صنعت نساجی است که طی ۲ سال اخیر اقدامات بسیاری خوبی برای رفع این مشکلات انجام گرفته است.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره صنعت چرم نیز گفت: در حال حاضر بخشی از پوست به صورت خام صادر می‌شود، بخش دیگر به چرم تبدیل و سپس به صورت فله‌ای صادر می‌شود و بخشی دیگر نیز خوشبختانه به محصول نهایی تبدیل و صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: زنجیره تولید محصولات چرمی در کشور تکمیل نیست، حال آنکه ظرفیت ما در این حوزه بسیار بوده و نیازمند توجه ویژه است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده