تاریخ: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۶
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۳۱۸۳۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان خوزستان اعلام کرد؛

خوشه‌های صنعتی، نقش محوری در توسعه اقتصادی و صنعتی دارند/ صدور ۲۹۰ جواز تاسیس واحد‌های تولیدی درسال‌جاری

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان خوزستان با اشاره به نقش محوری خوشه‌های صنعتی در توسعه اقتصادی و صنعتی، گفت: باید دراین مسیر همه از توان و داشته‌های‌مان استفاده کنیم.

به گزارش می‌متالز، «حمیدرضا فلاح» مدیرکل صمت استان خوزستان، در نشست جلسه زنجیره ارزش در ارتباط با خوشه‌های صنعتی که در گروه کالای مقاطع فلزی و پلیمری و صنایع غذایی وسلولوزی برگزار شد، بر روند رو به‌رشد تولید و ایجاد اشتغال پایدار و رفع موانع واحد‌های تولیدی سطح استان در راستای طرح، برنامه‌ریزی، رفع و شناسایی موانع‌های موجود برای حفظ زنجیره ارزش و ارتباط منسجم خوشه‌های صنعتی تاکید کرد.

وی، این مهم را از اهداف اولیه اداره کل صمت استان برشمرد و افزود: خوشه‌های صنعتی نقش محوری در توسعه اقتصادی و صنعتی کشور و استان خوزستان می‌تواند داشته باشند و باید دراین مسیر همه از توان و داشته‌های‌مان استفاده کنیم.

مدیرکل صمت استان خوزستان اضافه کرد: امروزه توسعه و فعال کردن خوشه‌های صنعتی در عرصه صنعت و تولید می‌تواند نقش محوری و بارزی در سیاست‌های اقتصادی و صنعتی کشور و استان خوزستان ایفا می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در شرایط فعلی، کسب و کار کوچک و خرد و احساس مسئولیت نسبت به افزایش قابلیت رقابت این واحدها، بهبود ارتباطات شبکه‌ای، تأکید بر حمایت‌های غیرمستقیم، ترکیب رقابت و همکاری به منظور تقویت یادگیری و نوآوری، ارتقای سطح همکاری واحد‌های کوچک و بزرگ و تقویت ارتباطشان با دانشگاه، نقش موثری در ارتقای سطح کیفی ان‌ها داشته و باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

فلاح با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون، ۲۹۰ جواز تاسیس واحد‌های تولیدی صادر شده، تاکید کرد: سرمایه مجوز‌های صادر شده، بیش از ۸۰۵ میلیارد ریال و با اشتغال ۱۶۵۸۹ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد جواز تاسیس صادره در این مدت در شهر اهواز و ۱۳۰ مورد بوده، یادآور شد: بیشترین میزان سرمایه‌گذاری و اشتغال صدور جواز تاسیس واحد‌های تولیدی این استان از ابتدای امسال تاکنون با ۳۳۵/۷۱۱/۴۱۴ میلیارد ریال با ۴۰۸۹ اشتغال در امیدیه بوده است.

مدیرکل صمت استان خوزستان با بیان اینکه کمترین تعداد صدور جواز در این مدت نیز در شهرستان‌های هندیجان، گتوند، کارون وآغاجاری به ثبت رسیده، گفت: کمترین میزان اشتغال در جواز‌های صادر شده نیز با ۱۰ نفر در شهرستان گتوند ثبت شده است.

لازم به‌ذکر است که استان خوزستان به‌عنوان پایتخت صنایع بزرگ ایران، دارای حدود ۲۱۲۶ واحد صنعتی و تولیدی بزرگ، متوسط و کوچک است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده