تاریخ: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۴
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۳۱۹۰۷۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

جهش شرکت آهن و فولاد ارفع در سرمایه گذاری در بخش معدن

‌می‌متالز - شرکت آهن و فولاد ارفع در اطلاعیه‌ای گفت: این شرکت در راستای راهبرد ورود به صنایع بالادستی و تکمیل زنجیره تامین مواد اولیه اقدام به عقد یک فقره قرارداد سرمایه‌گذاری در اکتشاف تکمیلی و استخراج سنگ آهن در یکی از بزرگترین آنومالی‌های اکتشافی سنگ آهن کشور واقع در استان یزد محدوده "درانجیر" به مساحتی حدود ١٢١ کیلومتر نموده است.

به گزارش می‌متالز، متن اطلاعیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

با استعانت از خدای متعال و با تأسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تحقق شعار سال ۱۴۰۲، در راستای "مهار تورم و رشد تولید"، شرکت آهن و فولاد ارفع یک سال بعد از اعلام تشکیل گروه معدنی و هفت ماه بعد اعلان رسمی ورود به صنایع بالادستی مفتخر است که بار دیگر به استحضار کلیه سهامدارن و خانواده بزرگ شرکت آهن و فولاد ارفع برساند که این شرکت در راستای راهبرد ورود به صنایع بالادستی و تکمیل زنجیره تامین مواد اولیه اقدام به عقد یک فقره قرارداد سرمایه گذاری در اکتشاف تکمیلی و استخراج سنگ آهن در یکی از بزرگترین آنومالی‌های اکتشافی سنگ آهن کشور واقع در استان یزد محدوده "درانجیر" به مساحتی حدود ١٢١ کیلومتر نموده است.

لازم به توضیح است که برآورد‌های اولیه از ذخیره موجود در این محدوده بالغ بر ٦٠ میلیون تن سنگ اهن با عیار متوسط ۴۰-۴۲٪ درصد می‌باشد که سهم شرکت ارفع از این مشارکت ٥٠ ٪؜ درصد از کلوخه سنگ آهن استخراجی در طول دوره ٢٠ ساله اکتشاف و بهره برداری خواهد بود.

اتمام اکتشاف و اثبات ذخیره قطعی و آغاز عملیات استخراج از این محدوده گام بلندی در تامین پایدار مواد اولیه و تکمیل زنجیره ارزش خواهد بود.

امید است این حرکت مطابق آنچه که در پیام نوروزی مدیرعامل محترم شرکت وعده داده شده بود سرآغازی باشد بر تحقق راهبرد شرکت در تکمیل زنجیره تامین و تولید "از معدن تا بازار"

ان شاالله

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده