تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۴۹
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۳۱۹۸۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس هیات مدیره کارگزاری فارابی مطرح کرد:

رشد بورس در بستر تعامل با کارگزاران

‌می‌متالز - رئیس هیات مدیره کارگزاری فارابی گفت: تعامل ارکان و نهاد‌های بازار سرمایه با کانون می‌تواند جایگاه بازار سرمایه را ارتقا دهد چرا که توسعه این بازار به نفع صنعت کارگزاری و اقتصاد ایران خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، رحمان بابازاده گفت: کانون کارگزاران برگرفته از حرفه‌ای‌ترین افرادی است که بازار سرمایه ایران را بوجود آورده‌اند و این نقش را با تعامل با مشتریان در حال ایفا هستند و با توجه به این که در این زمینه تجربه، مطالعه و تخصص دارند می‌توانند مشکلات بازار را به ارکان و نهاد‌های بازار سرمایه منتقل کنند.

وی ادامه داد: به طور یقین تعامل ارکان و نهاد‌های بازار سرمایه با کانون می‌تواند جایگاه بازار سرمایه را ارتقا دهد چرا که توسعه این بازار به نفع صنعت کارگزاری و اقتصاد ایران خواهد بود.

رئیس هیات مدیره کارگزاری فارابی در زمینه نحوه افزایش محصولات کارگزاری‌ها اضافه کرد: مطالعاتی بررسی‌های صورت گرفته در زمینه صنعت کارگزاری در سایر کشور‌ها نشان داد که کارگزاری‌ها در دنیا صرفا از کارمزد کسب درآمد نمی‌کنند بلکه با ایجاد ارزش افزوده توانسته است درآمد‌های خود را تنوع بخشی کند. نتایج این بررسی‌ها بعد از چکش کاری در قالب پیشنهاد به نهاد‌های ذی ربط ارسال شد.

بابازاده در ادامه افزود: به صورت کلی وجوه مختلفی برای درآمدزایی وجود دارد که قطعا نیازمند تدوین قوانین مخصوص به آن ابزارهاست. نکته مهم دیگر این است که تمام نهاد‌ها اهتمام ورزند تا بازارنقد شونده باشد که صنعت کارگزاری نیز ازاین جهت منتفع شود.

رئیس هیات مدیره کارگزاری فارابی بازار سرمایه را در نیمه دوم سال ارزیابی کرد و گفت: تخصص اصلی نهاد‌هایی مثل کانون کارگزاران، خدمت‌رسانی به مشتریان است و سعی داریم از پیش‌بینی بازار خودداری کنیم و این امر بیشتر بر عهده کارشناسان اقتصادی و بازار سرمایه است، اما به طور کلی بازار سهام از تورمی که بر قیمت سهام منعکس می‌شود تاثیر می‌پذیرد و دومین متغیر رشد اقتصادی است که باعث رونق بازار سرمایه می‌شود و در نیمه دوم بازار سرمایه با یک روند آهسته به شرایط مطلوب خود باز خواهد گشت.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده