تاریخ: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۴۷
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۳۲۰۳۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل گروه مالی کاریزما:

بازار سرمایه دوباره جان می‌گیرد؟

‌می‌متالز - مدیرعامل گروه مالی کاریزما با بیان اینکه بازار سرمایه نیازمند معماری جدیدی است، گفت: به نظرمی رسد صنایعی که صادرات محور هستند، می‌توانند بازدهی خوبی در نیمه دوم سال داشته باشند و شاهد رونق بازار سرمایه تا پایان سال بود.

به گزارش می‌متالز، علی تیمور شندی، با اشاره به اینکه تصمیم‌گیران و فعالان اقتصادی در فضای فعلی سردرگم هستند، گفت: بازار در نیمه اول سال به دلیل تصمیم‌گیری‌های عجولانه سیاستگذاران در حوزه متغیر‌های کلان، دچار تنش‌های قابل توجهی شد و تا زمان برگشت اعتماد سرمایه گذاران بازار همچنان نوسان‌های مقطعی را پیش رو خواهد داشت.

مدیر عامل گروه مالی کاریزما اظهار کرد: امیدوارم تصمیم‌گیری‌ها هرچه سریع‌تر منسجم شده و شفاف‌تر و پیش‌بینی‌پذیرتر شوند، در عین حال یک مدل مشخص اقتصادی به وجود بیاید. در این مدل باید در نظر داشت که آیا منطق بازار در نظر گرفته می‌شود یا به سمت قیمت‌گذاری‌های خاص پیش خواهد رفت.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: در شرایط کنونی بازار از لحاظ بنیادی و سودآوری وضعیت مناسبی را دارد، اما از سمت متغیر‌های دیگر مانند نرخ بهره تحت فشار است.

تیمور شندی ادامه: سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی و نرخ ارز وارد محدوده‌ای شده که با واقعیت‌های اقتصاد هماهنگ نیست و این امر موجب تحت فشار قرار گرفتن بازار سرمایه شده است. اما با این وجود بازار سرمایه یکی از بازار‌های ارزنده است که در ۶ ماهه دوم وضعیت بهتری را می‌توان برای آن پیش بینی کرد.

علی تیمور شندی به نیازمندی‌های بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: باید معماری جدیدی برای بازار سرمایه بیندیشیم واین ساختار جدید نیازمند توسعه، تنوع‌بخشی، تعمیق ابزارها، لحاظ سلایق مختلف و آماده کردن اکوسیستم بازار سرمایه جهت میزبانی از بازار‌های مالی است و لازمه آن ایجاد نوآوری و اصلاح برخی آیین‌نامه هاست.

مدیرعامل گروه مالی کاریزما افزود: ابزار‌های مالی به دلیل نبود تنوع نتوانسته است مخاطب جدیدی را جذب کند. توانمندی‌هایی که در نهاد‌های مالی وجود دارد می‌تواند کمک کند که بازار عمیق و بهتری داشته باشیم و سیاستگذاران بخصوص در بخش خصوصی می‌تواند نقش خیلی موثری برای این مهم داشته باشد.

وی تاکید کرد: بازار سرمایه کشور بخشی از قیمت‌های جهانی و بخشی دیگر از نرخ ارز تاثیر می‌پذیرد و به نظرمی رسد صنایعی که پتانسیل صادرات دارند می‌توانند بازدهی خوبی در نیمه دوم سال داشته باشند و شاهد رونق بازار سرمایه تا پایان سال بود.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده