تاریخ: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۴۶
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۳۲۱۷۲۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رشد بالای ۳۰ درصد ۴ شاخص مهم عملکردی و مالی چادرملو در ۶ ماه

‌می‌متالز - بررسی صورت وضعیت و عملکرد مالی شرکت معدنی چادرملو در شش ماهه امسال حاکی از رشد بالای ۳۰ درصدی درآمد‌های عملیاتی، فروش، اندازه و دارایی‌های ثابت شرکت می‌باشد.

به گزارش می‌متالز، بررسی صورت وضعیت و عملکرد مالی شش ماهه شرکت چادرملو که در کدال منتشر شده، نشان می‌دهد، درآمد‌های عملیاتی شرکت از ۲۰۶ هزار میلیارد ریال در پایان شهریور ۱۴۰۱ به ۲۷۲ هزار میلیارد ریال در پایان شهریور امسال رسیده که حاکی از رشد ۳۲ درصدی درآمد عملیاتی شرکت است.

سود ناخالص شرکت طی این مدت با رشد ۱ درصدی به ۱۰۱ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال و سود عملیاتی شرکت هم با رشد ۴ درصدی به ۱۰۰ هزار و ۸۸۳ میلیارد ریال افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، سود خالص شرکت هم با رشد ۱۰ درصدی از ۹۶ هزار میلیارد ریال به بیش از ۱۰۵ هزار میلیارد ریال طی یک سال گذشته رسیده است.

رشد بالای ۳۰ درصد ۴ شاخص مهم عملکردی و مالی چادرملو در ۶ ماه
این گزارش حاکی است، ارزش فروش شرکت چادرملو در شش ماهه‌ی نخست سال ۱۴۰۲، نسبت به مدتِ مشابه سال گذشته، ۳۲ درصد افزایش یافته و کل مبلغِ فروش شرکت از ۲۰۶,۰۵۰ میلیارد ریال سال گذشته به ۲۷۱، ۸۰۲ میلیارد ریال در شهریور امسال رسیده است.

رشد بالای ۳۰ درصد ۴ شاخص مهم عملکردی و مالی چادرملو در ۶ ماهرشد بالای ۳۰ درصد ۴ شاخص مهم عملکردی و مالی چادرملو در ۶ ماه

مقدار فروش شرکت چادرملو (به جز نیروگاه برق) هم از ۴,۶۶۸,۵۸۸ تن در شش ماه‌ی نخست سال ۱۴۰۱ به ۴,۷۰۴,۷۴۴ تن درشش ماه‌ ابتدای سال ۱۴۰۲ رسیده است که نسبت به دوره‌ی مشابه سال قبل ۱ درصد افزایش داشته ­است.

رشد بالای ۳۰ درصد ۴ شاخص مهم عملکردی و مالی چادرملو در ۶ ماه
صورت وضعیت مالی شرکت چادرملو هم حاکی است، اندازه شرکت در شش ماهه‌ی منتهی به سالِ ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سالِ ۱۴۰۱، با رشدِ ۳۰ درصدی به مبلغ ۷۶۱,۸۷۹ میلیارد ریال رسیده است که ۴۲۴ هزار میلیارد ریال آن دارایی‌های جاری و ۳۳۷ هزار میلیارد ریال هم دارایی‌های غیرجاری است.

رشد بالای ۳۰ درصد ۴ شاخص مهم عملکردی و مالی چادرملو در ۶ ماه
در شرکت­‌های تولیدی، دارایی ­های بلندمدت فیزیکی یا همان دارایی­‌های ثابت، منبع اصلی ایجاد ارزش افزوده­ اقتصادی را تشکیل می­ دهند. معیار اصلی موفقیت شرکت، در مدیریت دارایی­‌های بلندمدت، کسب بیشترین میزان ستاده با بهره گیری از ظرفیت تولیدی این دارایی­ هاست. این موفقیت در تولید و سپس فروش بهینه به نسبت دارایی­‌های فیزیکی در اختیار شرکت، منعکس می­ شود.

ارزش دارایی‌های ثابت شرکت چادرملو در شش ماهه­ نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل، با افزایش ۳۷ درصدی از ۸۶,۹۱۶ میلیارد ریال به ۱۱۹,۰۷۰ میلیارد ریال رسیده است.

شرکت چادرملو طرح‌های در دست تکمیل مهمی دارد که عمده آن به شرح زیر است:

  • طرح احداث کارخانه گندله سازی شماره ۲ به روش کوره مستقیم (لورگی) با ظرفیت تولید حداقل سالیانه ۵ میلیون تن.
  • طرح احداث کارخانه مجتمع فروآلیاژ به روش کوره قوس الکتریکی به حداقل ۶۵ هزار تن در سال. (۳۰,۰۰۰ تن فروسیلیکو منگنز، ۲۰,۰۰۰ تن فرو منگنز پرکربن و ۱۵,۰۰۰ تن فروسیلیس)
  • طرح احداث کارخانه اکسیژن به ظرفیت ۱۵,۰۰۰ نرمال متر مکعب بر ساعت.
  • طرح احداث یک بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی.
  • طرح احداث کارخانه تـولید انـواع آجـر نسوز و اجرام نسوز کوره با ظرفیت ۱۴۰ هزار تن. (مواد اولیه فرآوری شده ۳۱۰ هزار تن و قطعات ویژه ۴۳ هزار قطعه در سال)

بر اساس این گزارش، مبلغ سرمایه گذاری­‌های بلندمدت شرکت چادرملو در دوره­ ۶ ماهه­ امسال، ۲۰۶,۰۳۸ میلیارد ریال است که نسبت به دوره­ مشابه سال گذشته، افزایش ۳۱,۸۴۱ میلیارد ریالی را نشان می­ دهد. بخش عمده این افزایش به سرمایه گذاری در شرکت­‌های دشت یوزه دره انجیر نوین الکترود اردکان، انتقال آب خلیج فارس، تأمین آب صنایع و معادن و عصر نوین بهاباد مربوط است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده