تاریخ: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۳۲۱۸۱۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار شهرستان جاجرم:

لزوم همکاری وزارت صنعت و ایمیدرو برای استقرار صنایع پایین دستی آلومینا

‌می‌متالز - فرماندار شهرستان جاجرم خواستار ورود وزارت صنعت و سازمان ایمیدرو برای استقرار صنایع پایین دستی آلومینا با توجه به وجود صنعت بزرگ آلومینا در جاجرم شد و گفت: بستر‌های مناسب برای استقرار صنایع پایین دستی آلومینا در این شهرستان وجود دارد.

به گزارش می‌متالز، مصطفی حاج زاده دوشنبه با اشاره به برگزاری رویداد تانا در شرکت آلومینا، اظهار داشت: رویداد تانا صنعت باهدف رفع نیاز‌های فناورانه شرکت آلومینای ایران و با حضور شرکت‌های دانش بنیان، صاحبان صنایع، اعضای هیات علمی مراکز دانشگاهی و دانشجویان برگزار خواهد شد.

حاج زاده افزود: مشکلات و نیاز‌های شرکت آلومینا از یک ماه قبل در سامانه نان (نظام ایده‌ها و نیاز‌ها) بارگذاری شده که برای اشخاص حقیقی و حقوقی، فناوران، صاحبان ایده ازجمله شرکت‌های دانش بنیان، صاحبان صنایع، کارگاه‌های تولیدی، اعضای هیات علمی و دانشجویان قابل دسترسی است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه از این رویداد استقبال خوبی شده و ۱۲ نیاز آلومینا احصا گردیده و در سامانه نان بارگذاری شده و بیش از ۳۰ شرکت دانش بنیان و فناوری دانشگاهی از شهر‌های اسفراین، قوچان، مشهد، اصفهان، بجنورد و استان‌های کردستان، اراک و تهران برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کرده‌اند.

حاج زاده تصریح کرد: شهرستان جاجرم درزمینه ظرفیت معدنی از استعداد بالایی برخورداراست و امیدواریم با مساعدت وزارت علوم، پارک علم و فناوری و صنعت مرکز تحقیقات تخصصی آلومینیوم و آلومینا در این شهرستان تأسیس گردد.

منبع: وزارت کشور

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده